Spillertråd: Victor Boniface

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Nettavisen sier ‘over 20’. Botheim hadde jo et knallår bak seg, så 25 høres bra ut for alle parter her.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Med Boniface ut har Glimt dratt inn over 100 millioner for tre spisser på 18 måneder (da tatt utgangspunkt i de 60 Glimt har mottatt for Botheim). Glimt-supportere må ikke bli for kravstore. Dette er en spiller Glimt hentet gratis. VIF ville ikke ha ham. En vanvittig avkastning.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Alle vi som har sett potensialet til Victor vil vel være skuffa over 25 millioner. Samtidig, han virker å ha stagnert nå. Han viser i noen øyeblikk prov på å være eminent, men produksjonen er sporadisk, samspilldelen er så-som-så. Spesielt samspilldelen virker å ha stagnert, og det virker litt som det er litt friksjon mot trenerne? Da blir det kanskje vel mye gambling å trekke det ut til neste sommer.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Shut up and take my Boni! 25 millioner for en kar med den skadehistorikken og ikke all verdens til mål og målgivende, det er god butikk.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

20-25 mil for Boniface er helt greit det men fader å hadd gutten på banen i CL eller EL mot et Europeisk stor lag eller 2 og han scorer så kan man gangen den summen mange ganger. Med litt is i magen så tror jeg man hadde tjent mye på det. Om Espejord eller Salvesen gjør det samme så er di såpass gammle at det ikke blir den store verdi økningen.


Vi burde ha slengt oss på Braut Brunes. Der har du en ung spiss med en stor framtid foran seg. Latt han spille fortsatt for Start eller leid han ut til en av de ørten ES klubbene som leter etter spiss fram til neste sesong. Ser ut til at han havner i Strømsgodset og skal man hente han om 1 år så tipper jeg prisen er mange dobblet
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Enig med siste taler. By en million mer enn Godset. Så har vi spiss i bakhånd når Salvesen går for 30 millioner til Kina eller Japan.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Enig at Boni kunne blitt enda mer verdt med spill i CL eller EL. Ser jo hvor het Botheim ble. Likevel - han er utypisk det laget KK bygger. God til og skape noe selv når laget lugger, men når vi får det til og flyte så tror jeg Salvesen er mer rette typen til og bygge laget videre på. Espejord også mer rette typen, men ville valgt Boni foran ham om det var mulig.

Alt i alt, 25 mill og videresalgsprosenter for Boni nå er vinn-vinn-vinn!
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Sulliken »

Victor til Belgia for 20mill+ ?


https://www.tv2.no/a/14970414/
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Nordlys »

Saint Gilloise vant nesten gull i Belgia i fjor og de gjør det med helt andre budsjetter enn resten av topplagene. Føler de er litt lille Glimt i driftsmetode hvor man ikke nødvendigvis ser etter navn, men heller komplementære ferdigheter og spissferdighet. Jeg ville følt meg smigret om jeg var ønsket av dem.

Her er en sak om det fra Sky:

https://www.google.com/amp/s/www.skyspo ... -oloughlin
Forumets mest middelmådige ekspert.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Pondus »

Er det bare jeg som er kravstor her. Skadehistorikk, greit men det er ingen forutsetning at det blir skader igjen. Hadde drømt om å ha han ut året. Spiller med virkelig x faktor og kan bevege seg i feltet med ball på små flater. Skaper sjanser selv med sitt uortodokse spill. Potensiell gullkalv som selges for knapper og glansbilder.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Pondus »

Fatter ikke at Molde får så gode priser for sine spillere. Fofana selges ikke for under 60mill sies det..statsmessig er det ikke store forskjellen på disse.spillerne spilletid tatt i betraktning. Så har vi kun skadehistorikken igjen da.....
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Knuta »

Nå er jo Forfana en vanvittig god spiller som ingen forstod at Molde fikk. Han hadde jo tilbud fra flere toppklubber. Å sammenligne han med en spiller som har vært ute med skade i 1 1/2 år blir direkte feil. Nå var jo Molde og flere lag direkte misunnelig på salgene Glimt har hatt de siste 2 årene.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Pondus »

Sikkert en god spiller, men jeg snakker om hva han har vist til nå. Ikke akkurat best på spilleforståelse og får mye kritikk i Moldetråden på fridiskusjon. Selvfølgelig har skadene til Boniface satt en begrensning på utviklingen hans. Skulle bare mangle. Mener dog at den utviklingen boniface har vist etter skademarerittet som kunne knekke en hvilken som helst spiller har vært enorm. Fofana har ikke hatt den samme skadehistorikken, men mener han har utviklet seg tregt. Viser glimt av storhet, ja men det er sporadisk.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by mortsto »

Som nevnt. Fofana er to år yngre, og har ikke mistet to år pga alvorlige kneskader. I fjor var han konsekvent innbytter, og scoret ingen. I år har han starta ni kamper og scoret seks mål, så treg utvikling går jeg ikke med på.Han er på lengre kontrakt, og ikke minst er han med i videre planer til klubben.
Jeg synes 20-25 mill er noe lite for en spiss av Victors kaliber, og skulle ønske vi ikke solgte de beste spillerne til marginalt bedre ligaer, men ok. Lykke til videre.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Crazy horse »

25 mill for Boni er greit, om man sikrer seg en videresalgsklausul også.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Novi »

Greit oppsummert! I tillegg - dersom Salvesen passer så godt inn på dette Glimt-laget som man har grunn til og tro så gir det absolutt mening og slippe Victor. Var kult og selge Botheim for fantasisum, men var også mindre kult og gå inn i ECL-sluttspill uten vårt soleklare førstevalg. Så det var 60 mill som satte oss i knipe. Dette er 25 mill som dekker en ny (bedre tilpasset?) spiss + 12 mill ekstra.

Ønsker ellers Boniface alt vel fremover! Blir og følge ham mer enn Solbakken.
Una mas cerveza.
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by geirminator »

Salgsum etc. virker fornuftig. Men jeg stusser over timingen av salget. Selv synes jeg at det har fungert MYE bedre med Boniface på topp den siste tiden, og det kan vel tenkes at ferdighetene hans, bla. en god dose x-faktor, har vært med å snu den negative trenden vi så innledningsvis av sesongen. På onsdag skal vi spille den første av klubbens to viktigste kamper noen sinne, i alle fall økonomisk sett.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Sulliken »

Boni bekreftet vel selv at Belgia blir neste stopp.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Alexkid »

Victor Boniface! For en spiller og for en spiss! Veldig synd at han nå forsvinner. Han kunne blitt solgt for MYE mer. Espejord er dessverre ikke i nærheten. Gråter en smule Idag 🥲 Klassespiss. Takker Glimt med BB pris og 2 nydelige mål 😍 Håper karrieren virkelig skyter fart. Synd det ikke ble hos oss.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by J I P »

2 mål og matchvinner mot KBK i dag.

Som det skrives så forsvinner nok ViBo før han får tatt Glimt videre i CL-kvaliken.

https://www.an.no/tror-dette-var-min-si ... -4-1631193

Bare lurer: lærte han seg norsk i løpet av oppholdet?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by jonsnow »

Kjenner det irritere meg kraftig å selge han nå! Blitt bedre og bedre ut over i sesongen når han fått starte flere på rad så kommer det mere og mer fram og så skal vi tilnærmet gi han bort rett før de viktigste kampene vi skal spille. 45 mil er det snakk om for å gå videre og om Boniface hadde fått spille e ecup i hlst for oss så hadde det ikke blitt 20 mil npr han fikk gå ut!

Akkurat dette salget liker jeg ikke overhode, for lite penger og helt feil tidspunkt. Grrr
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by helsvhe »

Synd å selge han nå, men tipper det er gjort noe (muntlig) avtale om at han skulle selges i sommer når han skrev ny kontrakt i vinter. Tror fort Glimt hadde sittet uten noe igjen om det ikke ble det året lengre.

Kunne gjerne tenkt meg å få sett han mer mens han herjer med motstandere og har en hengende i drakta mens han løper mot mål..
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Glimterfrem »

Jeg kan akseptere 20 mill, men KUN dersom Glimt har sikret en SAFTIG videresalgsklausul på minst 25%. Et så lavt bud på et så stort talent kan kun rettferdiggjøres med prosenter. Selges han videre til PL eller lignende for 300 mill så har vi gjort god business.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by J I P »

Victor ble igjen i Oslo før turen går videre:
https://www.an.no/her-tar-victor-farvel ... -4-1631581
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Garrincha »

Boniface har vært klart bedre enn Espejord, men jeg tror KK er storfornøyd med å ha fått inn Salvesen. Det hadde kanskje blitt i overkant å sitte med tre voksne spisser pluss Lasse Nordås. Dessuten ønsker nok Boniface seg videre, og akkurat det får ikke Glimt gjort noe med.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply