Spillertråd: Nikita Haikin

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by jonsnow »

Måtte det bli mange til. Gir meg mange hjertefeil i løpet av sesongen men er også strålende og redder mange poeng for oss. Spiller med hjerte utenpå drakta og klin gærn som de fleste keepere er.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by Nordlys »

Håper det går bra med Nikita. Tar nok litt tid å riste RBK ut av beina på Faye.
Forumets mest middelmådige ekspert.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by mortsto »

https://www.an.no/nikita-drar-rett-til- ... -4-1635830

"– Det er bedre i dag. Foten er fortsatt hoven, men jeg tror ikke beinet er skadet. Det er bra. Det er vanskelig å si om jeg kan spille på fredag, men jeg tror at det er smart for meg å hvile, siden kampen kommer så tidlig, sier Haikin."

Ble litt svett da jeg så Faye bare beine ballen av gårde hver eneste gang. Han skal selvfølgelig få bruke tid på tilvenning han som alle andre, men jeg har så lyst til at Haikin skal forlenge kontrakten sin.
Soering
Posts: 33
Joined: Wed Jan 05, 2022 3:59 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by Soering »

Nå som Glimt har 100 mill på bok. Burde man ikke da resignere nøkkelspillere som Haikin. Jeg blir også veldig usikker av å se Faye Lund som erstatter for Haikin. Tror ikke man skal undervurdere viktigheten av roen til Haikin i det oppbyggende spillet. Stopperne stoler på Haikin og har ingen problemer med å spille ballen til Haikin i pressede situasjoner. Og Haikin har spisskompetanse med ballen i beina som keeper. Noe som er svært viktig for Glimt og den ballbesittende spillestilen.
Håper han får et godt kontraktstilbud og blir med videre.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by Novi »

Så enig. Tror bare gapet mellom Glimt og andre klubber han kan signere for er for stort. Usikker på hvilken lønn man snakker, men i Glimt er det kanskje 1 mill? 2 mill om vi skulle strekke oss langt utover de satte rammene? Mens i andre klubber er vi vel fort på 7-8 mill? Bare gjetting bra min side.

Har et lite håp om at CL-spill skal gi et lite ras av forlengede kontrakter...!
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by Gvandreassen »

Noen som vet noe om eventuelle kontraktsforhandlinger?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by jonsnow »

Tar alle som går ut av kontrakt som tapt og så får det heller være en bonus om se signere for oss
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by Los-Loco »

Hvordan kan an gi Haikin 4 på børsen i denne kampen? Han gjør to sinnsvake redninger på skudd som ville gitt 6-1 med hvilken som helst annen keeper i eliteserien i mål. De ballene som gikk inn var definitivt ikke hans feil. Er det sånn at en keeper aldri kan få høyere enn 4 når vi taper kampen? Har sett han få høyere karakter i kamper hvor han nesten ikke har vært borti ballen.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by Knuta »

Enig Los-Loco. Når man også leser begrunnelsen så står den ikke i stil til børsen. Merkelig. Nå vet jeg ikke hvem som gir karakter til spillerne i AN, men for meg virker det som det skjer etter innfallsmetoden. Skal man se på kampen i går er det 3 som får godkjent av meg, Haikin, Isak og Hugo. Så er det 3 som får direkte underkjent Saltnes, Brice og Salvesen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by J I P »

Nikita stiller sammen med Kjetil Knutsen på dagens pressekonferanse foran Arsenal-Bodø/Glimt.

https://twitter.com/niklasaune/status/1 ... 1sor3PP3Kw

I og med at han er på vei ut av kontrakt så kan disse to kampene mot Arsenal være avgjørende for om han får oppfylt drømmen om spille på høyt nivå i England, ref. artikkelen fra før det første Celtic-oppgjøret:
https://www.an.no/nikita-har-en-drom-de ... -4-1551184

En topp prestasjon kan utløse interesse.
Spiller han dårlig da kan drømmen knuses.

Takler han presset?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by Los-Loco »

Når spilte Nikita sist en dårlig kamp? Kan ikke huske at det har skjedd. Et par kamper han har gjort tabbe(r), men i samtlige av disse har han også hatt meget kvalifiserte inngripener over hva man kan forvente, så jeg har vanskelig for å kalle det en dårlig kamp på generelt grunnlag.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by J I P »

Abonnerer ikke på The Athletic men man rekker å lese innledning i det minste før artikkelen forsvinner bak en popup:
https://theathletic.com/3655637/2022/10 ... odo-glimt/

Oppdatert. AN har plukket opp The Athletic-artikkelen:
https://www.an.no/glimts-russiske-keepe ... -4-1662967
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by Zann »

Jeg har nettabonnement på The New York Times, da får man også tilgang til The Athletic og denne artikkelen, viser det seg.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by Nordlys »

Da blir det keeperjakt. Haikin er ferdig i Glimt.

https://www.an.no/bekreftet-nikita-haik ... -4-1676984 (AN+)
Forumets mest middelmådige ekspert.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by J I P »

Synd men ikke uventet.

Da kan han i det minste bli takket av av hjemmepublikummet på søndag.

Håper han finner seg en seriøs klubb å gå til.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by gavharr »

Fikk tårer i øynene av avskjedsbrevet hans. Gjennomført flott fyr, og etter hvert også en meget god keeper. Håper han lykkes uansett hvor han måtte ta veien.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by Buster »

Lykke til Nikita. Jeg elsker din måte å stupe ut og satse alt utenfor 16-meteren når motstanderen bryter gjennom. Like spennende hver gang.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
AnthonyGregory
Posts: 205
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by AnthonyGregory »

Synd å miste Nikita. Klubbens desidert, desidert beste keeper i min levetid. Å mene noe annet, blir helt absurd for meg.
Jeg er takknemlig for det vi fikk av rå atletisime og kattemykhet på strek, den sinnsyke modigheten som sweeper og den gode nærteknikken.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by Gvandreassen »

Fantastisk keeper, og uten tvil en fin fyr! Har litt å gå på hva høye baller inn i boks angår, men ellers en svært god burvokter. Ønsker lykke til videre!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by Los-Loco »

Jeg trodde aldri vi skulle få se en bedre keeper i Glimt enn Riccardo Friedrich da han dro. Og Haikin reiste seg fra benken og bare «Hold my kettlebell!»

Elsket måten han klapset Lode på skinka etter en av tabbene i mot PSV. «Skjerpings, med rævklask»!

Han har stått i noen ganske ekstreme mentale heisturer de siste tre-fire årene. Nesten så demotivert at han la opp, flyttet lenger nord enn han trodde var mulig, pandemi, 2020-sesongen, landslagsaktuell, krig i Ukraina, forventninger fra «alle» om å fordømme sitt eget land, og så videre karrierevalg. Oppi dette har han stått fjellstøtt, og gjort helt minimalt med tabber tross det man må kunne kalle en temmelig offensiv og tidvis risky spillestil.

Veldig synd at han forlater!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by geirminator »

Alltid synd når klassespillere går gratis, men han har definitivt gjort sitt for klubben, og jeg har stor forståelse for at han vil videre. Overgangssummer for keepere er vel stort sett noen hakk under utespillere, og ved en evt. forlengelse ville nok lønnen gått betraktelig opp, samtidig som det kanskje også ha blitt stilt spørsmål om hvor sulten han ville vært i fremtiden for å oppleve i det han i beste fall allerede har opplevd i norsk serie og Europa for Glimt.
Jeg er trygg på at han vil gi 200% de siste kampene. Vi takker av en legende etter kampen mot Godset. :glimt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by Novi »

Jepp, innafor og glede seg over at Haikin får muligheten i større klubber! Uerstattelig er han jo heller ikke, selv om slike keepere ikke vokser på trær. Spent på om man sikter seg inn på et førstevalg eller noen bak Faye Lund.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by Knuta »

Vi var vel veldig skeptisk da Riccardo Friedrich forsvant og litt tvilende til at Haikin var god nok keeper. Mange mente vi måtte ut på keeperjakt. Litt som nå når mange er tvilende til Faye lund. Men Glimt som klubb har vel en veldig god keepertrenings kompetanse og jeg stoler på denne inntil det motsatte er bevist. Ønsker Haikin all lykke på sin videre ferd hvor det nå enn blir. Håper han slipper å bli stallfyll. Fantastisk fyr.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Nikita Haikin

Post by Nordlys »

Image

https://www.fotmob.com/leagues/59/stats ... rien-teams

Jeg synes Nikita er en veldig god keeper, men disse tallene viser at han ikke har gjort sin sterkeste sesong om man skal stole på dem. Glimt har sluppet til 29.1 xGOT med Haikin i målet denne sesongen, men Haikin har sluppet inn 36 mål. Han har altså sluppet inn vesentlig flere enn han "burde". Kanskje han ikke er så vanskelig å erstatte som man skulle tro?
Forumets mest middelmådige ekspert.
Post Reply