Spillertråd: Hugo Vetlesen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by Novi »

Finner ikke den tweeten, men tar det med en stoooor klype salt. Hadde vi klart EL-kvalik ville det hevet verdien noe, men 20 mill euro må man spille CL for og få. Uansett en spiller som bør gå for type 50 mill, så da har vi 25 mill igjen om man trekker fra Grønbæk.
Una mas cerveza.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by Glimterfrem »

Er jo veldig merkelig å påstå noe sånt uten at det ligger noe i det? 200 millioner er jo sinnsvakt for en spiller med kun 1 år igjen på kontrakten, det nekter jeg å tro.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by J I P »

tweeten ligger jo i Nordlys sitt innlegg på forrige side.
Hvis vi får solgt han til en slik pris da er det bare å smile.
Frykter nok at det var en null for mye i den prisen.

Det blir igjen et hull å tette når Hugo pakker snippesken og drar.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by Nordlys »

20 millioner er for lavt. 40-50 vil være bra. Over det så er jeg storfornøyd. Jeg synes Vetlesen har hatt sine svakeste kamper i Europa så er litt mer skeptisk til hvorvidt han blir en suksess enn mange andre. Synes det har vært merkelig mye fomling ift. til vanlig.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by Knuta »

Tror dere fortsatt på Tweet og Twitter?.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by J I P »

Kanskje svirrer det i bakhodet på han og de andre på utgående kontrakt at nå må de prestere.
Jeg inkluderer Hugo her selv om han har 1 år igjen, fordi tiden nå er inne hvis vi skal cashe inn for han.
De på utgående kontrakt vet at prestasjonene spesielt i Europa kan være avgjørende for hvilke klubber som viser interesse og vil ha de.

Nå er jo ikke jeg i den situasjonen men jeg tenker at jeg heller vil gå til en klubb som er interessert nok i meg til å kjøpe meg ut enn til en klubb som bare vil ha meg hvis jeg kommer gratis. Sign-on feeen kan gi en kortvarig glede.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by Nordlys »

Jeg synes ryktet er interessant. Men prisen er jo over alle støvleskaft.

Salzburg har brukt mellom 10-14M€ noen ganger. 20M vil sprenge alle grenser for dem. Og da snakker vi en klubb som har vært hjem til mange kommende stjernespillere.

Tror på at Salzburg er interessert og vi kan nok vente oss en fin sum om han går dit, men med ett år igjen på kontrakten så er vi nok mellom 5 og 10 vil jeg tro.
Forumets mest middelmådige ekspert.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by J I P »

Kanskje det var en grunn til Østerrike ploppet ut av Hugo i forbindelse med Zürich-kampen?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
metamorph
Posts: 73
Joined: Mon Nov 29, 2021 12:11 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 27 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by metamorph »

Når jeg leste tweetene hans i går, så skrev han 20m euro, så svarte han også at 50-60 millioner (uten å nevne valuta) var mer riktig for Hugo, men at pga kontrakten bare hadde 1 år igjen, så ble det 20. Så her må jo vedkommende rett og slett ta feil av valuta, da det aldri vil være aktuelt å selge en spiller direkte fra norge for 50-60 millioner euro.

Så, om vedkommende skulle ha noen kilder, så er det vel mer riktig å tro at det er 20 millioner NOK som er summen.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by Nordlys »

Høres mer rett ut. Synes 20 millioner er litt lite dog. 30-40 er mer akseptabelt. De kan ikke selge Hugo for mindre enn de kjøpte Grønbæk for.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by Garrincha »

20 millioner kroner for Hugo Vetlesen er minst 20 millioner kroner for lite, selv med kun ett år igjen av kontrakten. Seriøst, han er ung, han er en toveisspiller, han scorer masse mål, han har mange assist og han er en hyggelig gutt. 20 millioner er ALT for lite for Hugo.

Edit: Glemte å skrive at han er U21-landslagspiller og tross sin unge alder har han enormt med seniorkamper på elitenivå i Norge og mye europaerfaring. Så han er egentlig allerede veldig rutinert til å være så ung.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by Los-Loco »

Nordlys wrote: Sun Oct 30, 2022 10:48 pm En Pål Guttormsen som i følge sin bio på twitter er digitalsjef i AN Media hevder at Hugo selges til Red Bull Salzburg etter sesongen for 20 millioner euro (eeeeeeEEH?!!). Har han forsøkt å slukke sine sorger med noe ildvann etter kampen eller er det noen andre som har hørt noe om bevegelser rundt Hugo?
Det er stor forskjell på euro og kroner....

Dessuten, en kar som ikke vet forskjellen på Australia og Austria (nesten litt ironisk at akkurat den kom ifm en Vetlesen-tweet), vil jeg ikke vektlegge så alt for tungt.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
metamorph
Posts: 73
Joined: Mon Nov 29, 2021 12:11 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 27 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by metamorph »

Nei alt virker egentlig merkelig, det eneste som gir det troverdighet er at han er i en lederstilling i AN/Amedia, men det tar jeg også med en klype salt, da jeg ikke kjenner igjen navnet.

Og ja, Vetlesen er vårt største salgsobjekt noensinne spørs du meg. Han har "alt" og vi har 1 år igjen av kontrakten.

Om vi gir 10 mill for Zugiej som har 33 kamper for Maribor på 3 år, og 8 u21 kamper, så skal jo aldri Vetlesen selges for mindre enn 40 millioner.

Jeg tror oppriktig vi kan få 60-80 for han om han selges til italia, spania eller england. Og han hører hjemme i en av de ligaene.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by Garrincha »

Jeg forutsetter at Pål Guttormsen skrev feil mellom kroner og euro. Jeg husker ikke hvilke sammenheng, men Guttormsen har vært tidlig ute før og tweetet noe i overgangssammenheng i forhold til Glimt og det visste seg å stemme i etterkant.

Edit: Kontoen er forøvrig helt ekte, Guttormsen har også vært journalist i mange, mange år. Tror han jobber på desken nå, men han stepper fremdeles inn som journalist i ny og ne.
Last edited by Garrincha on Mon Oct 31, 2022 1:30 pm, edited 1 time in total.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by mortsto »

Los-Loco wrote: Mon Oct 31, 2022 1:00 pm Dessuten, en kar som ikke vet forskjellen på Australia og Austria
Autocorrect.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by Glimterfrem »

Alt under 50 mill ville vært latterlig for Hugo.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by J I P »

14 scoringer i serien hittil denne sesongen for Hugo.

https://www.an.no/lovpriser-glimt-juvel ... -4-1675598
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by J I P »

Blir det Hugo, Pelle, Mohamed Ofkir (Sandefjord), Ole Sæter (Rosenborg) eller Emil Breivik (Molde) som blir årets spiller i Eliteserien?

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by gavharr »

Matchvinneren til Hugo i går tror jeg muligens er det villeste Glimtmålet jeg har sett "live". Var jo også i Mjøndalen da Håkon Evjen satte inn 5-4 der, og den var jo også heftig, men det at det var Viking som fikk unngjelde i går, gjorde målet til Hugo enda deiligere.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by Nordlys »

Jeg stod og var forbanna to hundredeler før den smalt i stolpen og inn. Fra min posisjon så det ut som et bedritent innlegg, men så feil kan man ta :glimt
Forumets mest middelmådige ekspert.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by JHA »

Du hadde rett, det var et bedritent innlegg :D
Sa det rett etter målet, for guds skyld si at det var krysset du siktet på. Da hadde et bedritent innlegg blitt sett på som et guddommelig skudd.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by gavharr »

Intensjonen har null å si for hvor fint et mål er. Det er da for svingende langt mindre flaks at "innlegget" til Hugo går i mål, enn at si, Børkeeiet scorer på to vannvittige langskudd i samme kamp. Det er heller ikke flaks at Hugo dukker opp på det mislykkede skuddet til Pelle, det er instinkt.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by Los-Loco »

gavharr wrote: Mon Nov 07, 2022 11:36 am Matchvinneren til Hugo i går tror jeg muligens er det villeste Glimtmålet jeg har sett "live". Var jo også i Mjøndalen da Håkon Evjen satte inn 5-4 der, og den var jo også heftig, men det at det var Viking som fikk unngjelde i går, gjorde målet til Hugo enda deiligere.
Synes det er vanskelig å rangere de to - mot Viking sto det jo mye på spill, mens mot Mjøndalen "bare" tre poeng i en andre-rundekamp i serien. Forutsetningene var jo enda villere i Mjøndalen, med mål fram og tilbake, skadet keeper etter at alle byttene var brukt opp og en utespiller i mål, og skuddet til Evjen (som definitivt var et skudd) var i praksis det siste sparket på ballen 10(!) minutter på overtid. Det var HELT sykt. Uansett, spinnville kamper begge to, påfallende mange likheter. Og ekstra morsomt at Julian som måtte plukke ut fem baller bak seg i Mjøndalen nå var på banen og fikk oppleve "reprise" som keeper på vinnerlaget.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by Boombadila »

En annen på banen som fikk oppleve en reprise, og dette er dagens fun fact, var Ola Hobber Nilsen. Han dømte nemlig begge kampene.

Men ja, Hugo. I følge podkasten Fotballhode blir han nevnt som en energipåfyller i en garderobe. Synes vi ser det i kampene og.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Hugo Vetlesen

Post by Kesseboy »

Det er nesten flaut å si det, sånn anlagt som jeg er, men jeg satt gjennom hele kampen med en sterk følelse av at det kom til å bli seier.

Så da Hugo la an, tenkte jeg faktisk at jess, denne går inn. Og det er helt fjernt, jeg kan ikke huske å ha vært så optimistisk siden julaften 1987.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply