Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by dani »

Ja jeg har mye mer tro på at Brice er skuffet og føler seg oversett, noe som er naturlig når klubben føler for å hente intet mindre enn 3 backer.
Men at han ikke skal tåle konkurranse og vil forlate den beste klubben i norge, og det beste utstillingsvinduet i skandinavia pga det, stiller jeg meg sterkt tvilende til.

Og Tjongs har et veldig godt poeng. Om jeg måtte velge mellom å ha Sampsted + Brice på feil side, med ingen reelle alternativer på noen av plassene, eller Bjørkan, Sørensen og Omar, så er valget enkelt. Da blir det Bjørkan, Sørensen og Omar.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by J I P »

Den enes død, den andres brød kan være relevant for Brice denne vinteren.
Avisa Nordland (+) rapporterer at Brice ser veldig frisk ut på trening. Samtidig så sliter Omar litt med skade.

I praksis har da Brice alt i egne hender med tanke på å gjøre høyrebacken til sin.
Det blir interessant å se hvor mange minutter han får på banen i treningskampen mot Viborg i dag torsdag klokken 16.
Last edited by J I P on Thu Feb 02, 2023 9:19 am, edited 1 time in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Knuta »

Så mener jeg at slik det ser ut nå så tar Brice backplassen i feb/mars og at det egentlig er bare tull å registrere Omar til E-cup slik situasjonene er nå. Da er det bedre at vår nye spiss blir registrert, som har imponert veldig i følge Glimt kilder.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Nordlys »

Jeg håper at Brice blir vårt førstevalg på høyreback da jeg mener han er et bedre backemne for Glimt. Omar er god, men han er ikke perfekt match med den stilen Glimt ønsker.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Pondus »

Håper også Brice blir førstevalget på høyre. Ser slik ut for e-kampene iallefall da Omar sliter med skade. Blir utrolig spennende å se Brice i sin favorittposisjon.
For meg virker denne såkalte misnøyen til Brice litt opphauset og konstruert i media. Tipper Brice er såpass profesjonell at han vet at de fleste lag spiller med konkurranse på alle plasser. Rullering må uansett skje da hverken Omar eller Brice er som evighetsmaskinen Sampstedt. Ikke forventes det heller. Antar Brice vil bli raskere kampfit enn Omar og vil bli et naturlig førstevalg i starten av sesongen.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by helsvhe »

Jeg håper også Brice blir førstevalget om han er den beste av de to, men jeg håper også KK kan være flinkere på rotasjon i år nå som Glimt har så en eller flere gode spillere på hver posisjon og at vi kommer til å spille mange kamper i år også.
For jeg tror om vi skal greie å beholde alle og ikke få dårlig stemning i garderomen er nok det en viktig faktor.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Nordlys »

For meg får man det klart høyeste maksnivået fra Brice, men også det laveste bunnivået. Omar er nok mer som Sampsted. Stabilt god uten noe store dupper eller høyder. Brice kommer nok til å avgjøre kamper begge veier denne sesongen, forhåpentligvis som oftest riktig vei :glimt

Det siste blir nok det springende punktet for hvorvidt han blir førstevalg eller ikke.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by gavharr »

Deilig å se Brice noen minutter på banen i dag. Er ikke gitt at Omar tar den høyrebacken "by default".
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Nordlys »

Brice blir vårt førstevalg. Kommer rett fra skadefravær og regelrett herjer med Viborg.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Janco »

Ja det var meget oppløftende tendenser fra Brice i går :) Gleder meg til fortsettelsen!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Knuta »

En strålende spiller med x-faktor.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Knuta »

veldig fin artikkel om Brice. Spesielt om den vanskelige tida hvor han ble mobbet på nettet og via SMS.

https://www.an.no/brice-wembangomo-apne ... -4-1760621
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Glenn P »

Jeg er fortsatt sikker på at det andre lags supportere som utga seg for å være Glimtfans. Typ de VIF-fansene som kjøpte LSK-billetter til Cupfinalen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Novi »

Er vel noen sorte får blandt Glimt-fansen også, dessverre. Vi har jo hatt episoder både på stadion og på busstur som har vært uheldige, og det er vel ikke unormalt når vi plutselig er blitt langt flere Glimtfans. Virker som om klubben stort sett håndterer det bra bådee utad og med spillere. Viktig og ikke blåse det opp til noe større enn det er, samtidig som man tar det alvorlig for spilleren det går utover. Stort sett tror jeg nok Glimtsupportere er i en bedre klasse enn de fleste andre lags' grupperinger.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Knuta »

G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by G-s-enz »

Veldig fortjent 👌
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by mortsto »

Den så jeg ikke komme gitt. Gratulerer!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Glimt1916 »

Veldig spennende, og tror ikke han selv engang så den komme når vi signerte Elabdellaoui :)
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Nordlys »

Omar valgte ikke den enkleste konkurransen når han kom. De er jo i praksis i direkte kamp om en plass på landslaget så den som spiller i klubb spiller på landslag. Norges 3. og 4. beste høyrebacker.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Nordlys »

Hadde vært fantastisk med en to års forlengelse med Brice, men jeg vil tro vi må ut på leting etter 2024 når kontrakten går ut. Da vil han være 28 og en bosmanovergang blir fort siste sjanse.

Spørsmålet er hvilke klubber som er interesserte. Bedre lønn vil han nok få, men vil interessen komme fra klubber på høyere sportslig nivå? (Gitt at Glimt er Norges beste lag også i 2024).

Jeg tror ikke KK og Glimt vil slippe han før kontrakten går ut hvertfall. Han blir viktig i jakten på CL-spill i 2024.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Buster »

Gratulerer med landslagsplass
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by poteten »

Da er det bare å gratulere med sin første landskamp. Tydelig at dette var stort for han.
Kritisk
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Sulliken »

Lot dere merke til velkomsten fra Ullevaalpublikummet? Fantastisk!
Så hører det jo med at Brice startet angrepet som ble til 3-0. Brice->Pat med en touch->Ødegaard en touch->Haaland og mål.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Nordlys »

Brice er kraftig undervurdert. Var mange som trodde Omar kom til å være førstevalg i Glimt. Ikke snakk om. Brice er yngre, raskere, mer driblesterk. Synes fortsatt det var rart å hente en såpass etablert utfordrer på høyrebacken og ikke et talent.

Ståle skrøt mye av ham på pressekonferansen etterpå også. Han hadde kommet inn og imponert veldig på trening. Det er jo nesten litt synd at Ryerson og Pedersen har så bra klubbadresser for det gjør det nesten umulig å spille seg inn, men jeg vil hevde han matcher toppnivået til de to, men har en del å gå på ift. stabilitet.
Forumets mest middelmådige ekspert.
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by dani »

Jeg tror de fleste Glimtsupportere både ønsker og foretrekker Brice som høyreback, ovenfor Omar.

Men jeg er tvilende til at planen når Omar ble hentet var at Brice skal være førstevalg og Omar andrevalg. Om det var planen, så er det jo helt håpløst at vi skal hente en av våre dyreste spillere til å være backup, på en 2 års kontrakt.

KK har de siste årene vist seg å prioritere de spillerne han foretrekker, uavhengig av hvem vi andre mener presterer bedre. Så har det vist seg å være så som så noen ganger (f.eks Ulrik i fjor) og tidvis bra, med Pemi Faris og Lode i år (Lode har spilt seg veldig opp)

Så får nesten vi bare se fremover. Håper at Brice tar HB, men håper også han signerer ny kontrakt. Så ville ting helt sikkert sett annerledes ut om Omar hadde fått en flying start fra januar av, men det kan fort vise seg å være gull for oss at ting ble som det ble.
Post Reply