Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by J I P »

Hvis Brice har falt av hesten i ferien og ikke fått hjelp av gode rådgivere til å komme seg opp igjen, da bør han bytte rådgivere.

Hvis fast plass er det eneste som teller da må han glemme en eventuell proffdrøm og heller gå til en klubb i OBOS eller lenger ned i Eliteserien hvor det ikke er konkurranse om plassene.

Satser på at en prat med Kjetil når treningene starter om noen uker løser opp i flokene.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Janco
Posts: 574
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Janco »

Helt enig med J I P der.
Brice spilte tross alt 50 kamper i fjor, og har overhodet ingen grunn til å klage på spilletid.
Skulle helst sett at han tok utfordringen på strak arm, og viser KK at han ikke kan benkes.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Knuta »

Hvem er det som sier at Brice er misfornøyd?. Det er ingen signaler om dette i Glimt systemet. Kan vi ikke slutte å drive med å spekulere og komme med raske slutninger bare på grunn av twitter meldinger og annet dritt.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by mortsto »

Selvfølgelig er det ingen ting i Glimt-systemet som bekrefter dette. Det betyr ikke at det ikke er noe i det, når Nettavisen skriver om det, og AN videreformidler det. Jeg tipper han har en agent som har hintet ett eller annet fra Brice sjøl, så håper jeg det ordner seg, likevel.
Kanskje er det "sært" av Brice, men han er blitt skikkelig hakkekylling i høst, og mye skyldes jo at han må spille i en posisjon han ikke fullt ut behersker. Jeg tipper han hadde gleda seg til å vise hva kan gjøre i riktig posisjon, selv om jeg tviler på at Glimt har lovet bort plassen. Vi må ha backer inn, så her håper jeg alle setter seg ned, så får Brice bite sammen tennene og godta venstresiden evt konkurrere om høyresiden minimum frem til sommervinduet.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Knuta »

Alt som står om Glimt i Nettavisen og andre riksdekkende media blir referert til AN. Det betyr ikke at sannhets innholdet blir mer riktig. Så vidt jeg vet har Brice vært borte fra Bodø etter siste seriekamp og er tilbake 4 januar. At noen i Bodø skulle ha fanget opp noe fra en person som er på ferie er bare det rene slutter. Selvfølgelig er Brice vant til konkurranse gjennom hele livet og at noen begynner å sette slikt fokus er jo bare vås.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by mortsto »

Har sympatier med hvordan du tenker Knuta. Så ble jo nyheten først publisert i Nettavisen. Og jeg har vanskelig for å tro at ryktet bare har oppstått helt av seg selv. Hvis det var tilfelle kunne jo Brice fint avkreftet dette med en sms.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Knuta »

Det er ikke vanlig at spillere driver å bekrefter eller avkrefter rykter. Når det svirrer daglige rykter så skulle det vært en vanskelig øvelse. KK kunne selvfølgelig også avkrefter ryktet om RBK men det er ikke vanlig praksis. I likhet da også var AN med på rykteflommen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Garrincha »

Mener jeg leste et sted at Omar slettes ikke er ueffen på venstresiden, noen som vet noe om det?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Kesseboy »

Hvis man klarer å trene inn det, kan det være et fint usikkerhetsmoment overfor motstanderne, at de ikke vet hvilken back som starter på hvilken side.

Virker merkelig at Brice skal ha blitt misfornøyd etter å ha virka så fornøyd bare noen uker tilbake.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Sniken
Posts: 798
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 195 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Sniken »

Brice vet at neste sesongs foretrukne backpar heter Omar og Fredrik.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Garrincha »

Hvis det er slik at Bjørkan kommer til Glimt, da vil jeg si vi har en foretrukket back trio med Brice, Omar og Fredrik. Med den kampbelastningen det blir (forhåpentligvis) så trenger vi tre stykker på et høyt nivå. Og Brice kan spille begge sider.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Nordlys
Posts: 3481
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Nordlys »

Da Fredrik var i Glimt og Brice i Sandefjord så hadde jeg en drøm om å få se begge på samme Glimt-lag. To turbobacker som kunne bryte gjennom alle former for organisert presspill med ei dribling.

Blir så rått om det skjer!
Forumets mest middelmådige ekspert.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by J I P »

Thomas Berntsen hos S08 antar at Glimt vil kreve over 10 millioner for Brice hvis han skal selges.

https://www.sa.no/berntsen-tipper-brice ... 46-1357691

Edit: Noen S08-supportere ønsker Brice tilbake. Det er også bakgrunnen for at overgangssum diskuteres. Berntsen nevner også at Glimt har økonomi til å ikke la spillere gå på billigsalg.

Hvis du abonnerer på AN så utvid gjerne abonnementet med Pluss Alt. Vel verdt pengene med tilgang til 70 andre aviser.
Last edited by J I P on Sat Dec 24, 2022 10:11 am, edited 1 time in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by mortsto »

Får ikke lest saken, og det aner meg er en veldig journalistdrevet greie, men jeg skjønner ikke hvorfor Berntsen gidder å fabulere om en antatt pris på en spiller som Glimt ikke ønsker å selge. Bare fantasere fritt i avisa. Hva er vitsen?
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Novi »

Søkt og snakke om salg av Brice når vi leter etter venstreback. Men ja, 10 mill minst.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by J I P »

Brice rangeres av Eurosport som den 36 beste spilleren i Eliteserien i 2022.
Enorme sko å fylle som Fredrik Bjørkans erstatter. Men den høyrebente venstrebacken har gitt Glimt en annerledes dimensjon offensivt. Enormt rykk og svært vanskelig å stoppe når han går innover i banen. Litt mer ruskete defensivt, men en meget godkjent sesong.
https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by jendoriluka »

https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... et-nobbat/

Så vil historien vise hvor lurt det var å hente inn en god spiller og flott person til x-antall millioner, men som ikke har spilt fotball på 2 år.

Skjønner Brice godt.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Knuta »

Stusser vel mer over kjøpet av Sørensen samtidig med at Bjørkan kom tilbake. Jeg mener at Brice kan bli utrolig god både på høyre og venstreback. Har hetsen han opplevde av idioter i sosiale media spilt inn?. Skulle han forsvinne er han en 20 mill spiller.
User avatar
Nordlys
Posts: 3481
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Nordlys »

Vil være en tragedie om Brice forlater klubben. Jeg tror vi kjøper oss ned.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Ketild
Posts: 16
Joined: Sun Jan 28, 2018 6:27 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Ketild »

Tragedie er noe helt annet enn å miste en back. Kanskje på sin plass med litt realitetsorientering? 😊
Last edited by Boombadila on Mon Jan 23, 2023 10:33 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av overstående innlegg
dani
Posts: 660
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 31 times
Been thanked: 187 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by dani »

Er ikke spesielt bekymret egentlig.
Brice kan ha fått lovnader ila sesongen 2022, men han fikk ingen slike lovnader når han ble hentet.

At han velger å reagere tilsynelatende negativt på at det kommer konkurranse på plassen(e) hans, får stå for hans regning.
Om det er slik at man gir seg pga det, så var han aldri rett fit for Glimt uansett. (Dog tror ikke jeg det som rapporteres om Brice stemmer, bare så det er sagt)

Dvs, om han velger å dra pga han får konkurranse, så tenker jeg at det er greit for begge parter.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by tjongs »

Word til siste taler. Vi har skaffet oss fin bredde i stallen, og om det virkelig er slik at Brice ikke tåler konkurranse så trenger vi han ikke. Klubben er større enn spillerne, og det er ingen som skal ha hevd på spilletid.
Jeg ser definitivt helst at Brice plukker opp hansken og kompletterer backalternativene, men må jeg velge mellom dagens alternativer på back uten Brice, eller fjorårets inkludert han, da er valget enkelt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Novi »

Mtp Europakampene så kommer kanskje de for tidlig for ham uansett? Så da det nesten hipp som happ om man stiller med en Brice eller Omar ikke helt i 100% form, eventuelt en Sery Larsen. Får vi 10-12 mill for en Brice som kom gratis for et år siden er jo ikke de dårlig busines, men som de fleste sier - ser helst han blir og tar opp konkurransen om plassen.
Una mas cerveza.
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Glenn P »

Brice er jo bare en strekk eller hodeskade på Omar unna sin favorittposisjon. Hadde man hatt en slik spiller istedet for Ask å hive innpå backen mot Zagreb, ja hvem vet...

Håper Brice blir, håper med hele kroppen!
User avatar
Vix
Posts: 765
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 123 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Vix »

Og det er neppe noen som ser for seg at Omar skal spille 60 kamper uansett.
Brice har gjort en del rart på banen, men han var spilleren Celtic -fansen ville kjøpe sporenstreks etter kampen i Glasgow og han var spilleren som skapte trøbbel for Arsenal på Aspmyra, ifølge Arteta.
Likevel, dere har rett, hvis han virkelig ikke tåler konkurranse, så må han bare få dra, for mest mulig penger.
Og så håper vi de ryktene som kom ut egentlig ikke stemmer helt.
En ting er nå hva man sier i fortrolighet til en gammel kjenning i Sarpsborg (for eksempel, hvem vet), en annen ting er hvordan man oppfører seg direkte overfor arbeidsgiver.
Post Reply