Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 34 times
Been thanked: 61 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Veni »

Fra mine brannsupporter frenemies her nede så er det en fin fyr og spiller med stort potensial. De håper han kan ta steget med Glimt, men at han har vært skadeplaget. Han hadde vært et selvsagt førstevalg i fjor uten skadene
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by mortsto »

Signert kontrakt ut 2025. Her har jeg trua! Velkommen! :glimt

AN melder om en sum på «godt under» fem millioner.

https://www.an.no/her-er-sery-larsen-p ... -1544122

« - Jeg er veldig glad for at dette har gått i orden. Da jeg fikk høre om interessen fra Glimt for fem-seks dager siden var jeg ikke i tvil om at dette var noe jeg ønsket, sier Sery Larsen til AN.»
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Ville ikke vært en Glimt-signering anno 2022 om han ikke var skadeplaget, si!
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by liverglimt »

Gratulerer og velkommen til oss
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by Sulliken »

Velkommen.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 333 times
Been thanked: 88 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by helsvhe »

Velkommen!
Blir artig å se han i aksjon og se om han kan ta over for Lode, men blir vel fort litt tøft å få han ordentlig i gang til Celtic kampen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by poteten »

Dette er en spiller jeg har hørt lite om. Hvem i alle dager er han her?
Kritisk
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by jonsnow »

En skadeplaget Danske som Brann hentet i sommervinduet i fjor for 1.5 mil og vi 3-4 dobbler prisen på fordi han klaret å spille hele 8 kamper. Skikkelig lovende med enda en som er skadeplaget og ikke er klar for celtic matchene på en plass hvor vi egentlig har god dekning fra før av!

JJ er posetive og da kjenner jeg personlig at jeg blir ekstremt skeptisk.

https://www.eurosport.no/fotball/obos-l ... tory.shtml
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by youron »

https://www.tv2.no/sport/14538215/

Norges Fotballforbund bekrefter til TV 2 at de vil gjennomgå uttalelsene til Branns sportssjef Jimmi Nagel Jacobsen om Japhet Sery Larsens overgang til Bodø/Glimt.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by mortsto »

For å veie opp for forrige post vil jeg nevne at Larsen er omtalt som den beste forsvarsspilleren Brann hadde i fjor, og på forumet til Bataljonen synes det å være enighet om at Brann hadde tatt de nødvendige poengene til å holde plassen om han hadde holdt seg skadefri.

Nå skal overgangen også granskes pga uttalelser om muntlig avtale. Denne saken, som Junkergate, betyr vel at det bør åpnes for skriftlige klausuler i kontrakter.
https://www.tv2.no/sport/14538215/

EDIT: "Forrige post" viser her til @jonsnow om skadeplaget danske.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by ecke »

Mons Mjelde liker ikke det Brann holder på med: – De gambler med hele sesongen https://www.ba.no/mjelde-liker-ikke-det ... -8-1809578

– Sery Larsen var en spiller jeg trodde skulle bli værende. Han har imponert meg, og jeg skjønner veldig godt hvorfor Glimt vil ha ham. Jeg håper Brann får godt betalt for ham, for dette er en spiller Glimt kommer til å selge dyrt på et senere tidspunkt. Det er jeg helt overbevist om, sier Mjelde.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by jonsnow »

Altså hva Brann sier om sine spillere er en ting, men dere glemmer helt av det avsnittet som sier når han var skadet og det var stort sett hele tiden når han var dær. 8 kamper skulle tilsi 4 uker altså 1 måned ut av 6 hvor han ikke har vært skadet og det holder ikke. Greit at vi hentet inn Vetti, så blei det Espejord og nå Larsen. Det er for mange som skal plutselig få skikk på kroppen sin og klare å spille 2 kamper i uken! For det er det som krevs i B/G, enten spiller du alt eller ingenting!

PS! Håper at alle som kommer til B/G skal bli knallgode og aldri skadet og solgt for sinssyke summer, men må være lov til å være skeptisk til en strategi som omhandler å kjøpe inn skadeplagede spillere og satse på at de mirakuløst skal bli noe annet!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by ecke »

@jonsnow: Mjelde er ikke Brann. Han er fotballekspert i BA

"-Ikke nok med at de har fått byens beste fotballtrener. Nå tar de han som skulle være bautaen i forsvaret også. En av spillerne som ga berettiget håp til fansen om at det ikke så helt håpløst ut med tanke på opprykk." https://www.ba.no/en-kjarlighetshistori ... -8-1809809
KjellMangle
Posts: 2
Joined: Wed Feb 02, 2022 1:04 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by KjellMangle »

Langtidsleser som kommenterer for første gang! Måtte opprette en konto bare for å presisere et par ting :)

Sery Larsen har vært i Brann i en halv sesong. Det er ikke et veldig langt tidsgrunnlag for å skulle konstatere om en spiller er skadeplaget eller ei. I denne perioden spilte Brann 18 kamper, der han gikk glipp av halvparten av dem.

En av "skadene" han fikk var blindtarmbetennelse. Slikt fører til sykehusinnleggelse, operasjon og en drøy måned på sidelinjen, men det er jo heldigvis ikke en type "skade" som kommer tilbake igjen. Den andre skaden han hadde etter det jeg kan se var en strekk - og sånt skjer jo, innimellom. Synes kanskje det er litt tidlig å bekymre seg om skadepotensialet her :)
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by Sulliken »

Velkommen, KjellMangle

Jeg forsto det også slik at han måtte igjennom en operasjon. Så jeg tror ikke han er så skadeutsatt som enkelte skal ha det til.

Når det er sagt vet jeg nesten ingenting om denne spilleren. Men det gjorde vi egentlig ikke om Marius Lode da han kom heller.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
KjellMangle
Posts: 2
Joined: Wed Feb 02, 2022 1:04 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by KjellMangle »

Takk for det!

Kjenner heller ikke til spilleren. Har registrert at han har vært på banen et par ganger i år for Brann, men kan ikke si at jeg bet meg merke i noen spesielle kvaliteter.

Føler at det mest positive tegnet er hvor skuffet Brannfansen er over at klubben må la ham gå. Nå har de ikke all verdens kvalitet å sammenligne med men de har sikkert følt på at det er et visst talent som går ut døra der.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by Glimterfrem »

Forbauser meg litt at folk virker skeptisk til denne overgangen. Å ikke kjenne til spilleren så mye er vel ikke så rart når han har spilt 8 kamper i Brann. (De tapte ingen kamper han spilte). Han er 21 år, har spilt på alle aldersbestemte landslag, var en del av Brentford-systemet, hadde kontrakt til 2025 med Brann og de ble tvunget til å selge. Vi får denne spilleren for UNDER 5 mill. Bergenserne jeg jobber med er knust av denne signeringen faktisk. Dette tror jeg blir en klassesignering og ville ikke overrasket meg stort om han tok plassen ved siden av Moe ganske raskt.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by G-s-enz »

Dette kommer til å bli bra,jeg så vel 4 av kampene han spilte i fjor,BB i to av dem.
Last edited by Sulliken on Wed Feb 02, 2022 8:58 pm, edited 1 time in total.
Reason: Fjernet litt av det som er over kanten. Dette er ikke facebook.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by jonsnow »

At man fan ikke kan være negative til spillere som blir hentet inn er en uting! Jeg har 0 troa på han her, Espejord og Vetti pga. skade historien. Om dere hadde sjekket opp litt på gutten fra før han kom til brann så har han hatt mye småskader oppigjennom og da synes jeg å bruke såpass mye penger på en slik spiller blir et alt for stort sjangsespill. Vi kan jo se på MÅK, gutten er go når han får spilt en lengre periode uten skader, men hver eneste gang han er i form så blir han skadet og derav en spiller som ikke er verdt det i lengden! Hvis man skal selge slike spillere så er andre klubber også meget skeptiske og man får ikke spesielt godt betalt for dem pga. skadehistorikken fordi det er et sjangespill!!!

Måtte han og de andre motbevise meg, men har 0 troa på st ikke disse 3 kommer til å bli skadet igjen i løpet av sesongen!
Last edited by Sulliken on Wed Feb 02, 2022 8:59 pm, edited 2 times in total.
Reason: Fjernet litt av det som er over kanten. Dette er ikke facebook.
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by Novi »

Nu vel.

Har trua på Japhet, og at Glimt vet hva de gjør. Det medisinske apparatet vårt har også klart og holde Moe på banen selv med hælen sin. Ingen er garanti for at de slår gjennom (eks. Skytte), men her er en spiller vi nok har fulgt med en stund og som virker topp motivert til og komme til Glimt. På kort sikt har vi uansett Moe og Høibråten, så Japhet kan få litt tid til og tilpasse seg så lenge de er skadefrie.
Una mas cerveza.
Alexkid
Posts: 417
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by Alexkid »

Jonsnow. Jeg er fullstendig enig med deg. Seriemester 2 ganger på rad i 20 og 21. Da må det da være unødvenig å ta slike sjangser når sesongen og kampene er SÅ viktige? Disse spillerne tåler ikke 2 kamper i uka i lange perioder! Unødvenig. Må kunne forvente mer av et lag som nesten burde kunne hente den kvaliteten som skal til for å være slagkraftige. Nei, har sagt det før. 8 plass i 2022.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by JHA »

Vi har gått ifra å hente vrakgods til å hente de beste spillerne til S08,TIL, Sandefjord og nå Brann.
Klarer vi å holde 2 av de skadefrie, så er det de neste 40+ salgene våre.

Japhet er ifølge Brann spillere en mann som er perfekt for Glimts system, en spiller som var høyest på ønskelisten til mange RBK og Molde supportere og den spilleren som mange Brann supportere så på som viktigest å beholde.

Er egentlig nok å vite at vi har signert en dansk U-21 spiller som er skapt for vårt system for å bli fornøyd. Det hadde aldri skjedd for et par år siden!

Så satser man på at han får en tidligere skadeforfulgt landsmann som lagkamerat snart også :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by Pondus »

Seff må det være lov å være kritisk til signeringer. Når det er sagt så er han lansert som mulig spiller i neste treningskamp. Kan vel ikke være så skadet. At brannsupporterne er skuffet gir jo et bilde av denne fyren. De regnet med å få minst 15-20mill eller noe mundre sum og Høybråten eller Kvile i retur.
At han har vært småskadet i Brann bortsett fra blindtarmbetennelsen trenger ikke å ha så stor betydning. Er det noe feil hos opplegget til Brann? Horneland har en helt annen fysisk tilnærming til fotball og en av den største kritikken mot Horneland er at han forkastet fysiske målinger etc. Slik at spillerne ikke ble overbelastet etc.
Nei, jeg mener denne fyren virker å ha et kjempepotensial. Håper vi får se ham allerede i neste treningskamp.
User avatar
Nordlys
Posts: 3473
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 597 times
Been thanked: 661 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by Nordlys »

Image

Sammenligning mellom han som dro og han som har ankommet. Ikke vanskelig å se hvem som har spilt på et topplag og vice versa!

Hentet fra: NORSTATS (twitter)
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2855
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Spillertråd: Japhet Sery Larsen

Post by Gvandreassen »

Ja, det skal være lov å være skeptisk. Men, jeg må ha gått glipp av noe. Det fremstår jo nå som om Glimt plutselig har blitt helt elendige på å scoute spillere? De nye gutta har vært i Glimt i fem minutter og allerede spås det opphold på sykestua i månedsvis? Sery Larsen hadde knapt noen hørt om, men det man har hørt er at han har vært skadet. Alle disse skal altså da, satt på spissen, avskiltes totalt og allerede nå vurderes som sannsynlige flopper.

Enten har Glimt fullstendig mistet hodet og de ferdighetene de har på scouting i løpet av et års tid, samt at det medisinske apparatet har fått en enorm hubris. ELLER så har Glimt faktisk gjort hjemmeleksen sin, sett hva de kan få ut av disse spillerne, lagt opp et individuelt opplegg for hver enkelt med en tydelig skadeforebyggende plan og stilt harde krav til forebygging i det daglige.

Velkommen Japhet, jeg har hørt utelukkende gode ting. God med ball, sterk og godt tempo er det jeg har fått med meg. Tror du blir en bauta for oss :)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply