Overgangsvinduet vinteren 2023

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by mortsto »

https://www.tv2.no/live/fotballborsen? ... ab=feed

Gilbert er på vei til Sandefjord. Er vel ikke snakk om betydelig overgangssum.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Nordlys »

Jeg frykter litt at vi bare kommer til å offloade en del spillere på billigsalg når vinduet nærmer seg slutten for å få slanket troppen. Det er problemet med å kjøpe alt man skal ha først.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Novi »

Jepp, men er litt av gamet. Få litt for spillere, kutte ned lønnsposten, og se fremover. Glimt er ikke en klubb laget for og håndtere en såpass stor stall som vi har nå. Koomson er en veldig naturlig exit. Og sånn som det er på spissplass så er vel Salvesen også det. Per d.d. ser jeg ikke hva Faris har og gi som ikke Salvesen har, men det er vel potensialet man har mer tro på.
Una mas cerveza.
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Mariasha »

Salvesen, i intervjuet i 4-3-3, virket som at han i utgangspunktet tenkte å gi det frem til sommeren med tanke på å spille seg inn. Han sa vel noe sånn som at worst case, om det ikke ble noe spilletid frem til sommeren, så vil han fortsatt ha en bedre treningshverdag enn de aller fleste klubbene i Norge, med X antall landslagsspillere osv. Så vil han selvfølgelig sikkert ombestemme seg om han får tydelig beskjed om at han overhodet ikke kommer til å bli satset på/få spilletid, og det er det jo en brukbar sjanse for, mtp at han virker å være nærmest nederst på lista nå. Synes det er synd, for holdningene virker å være der til de grader. Men med Faris og Espejord foran i køen i Conference League-kampene og nettopp ny kontrakt på Nordås, er vel sjansen god for at han ryker ut.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Garrincha »

En vanlig fyr på Twitter mener å vite fra "sikre kilder" at forhandlingene mellom Glimt og Kalmar visstnok har strandet da Kalmar ønsker mer for Ricardo enn Glimt ønsker å betale.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Novi »

Det vil jeg tro. Ble ikke han årets keeper eller årets spiller i Kalmar, ellerno?
Una mas cerveza.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Glenn P »

Internett vet

Image
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by mortsto »

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... pp=sporten
Glimt ser på to målvakter i Danmark. 24 år gamle Oscar Hedvall fra Silkeborg, og Bråtveit i AGF.

"Mens man tidligere var klar for å bruke penger på et klart førstevalg, jakter Glimt nå en billigere løsning som heller kan være en utfordrer til Julian Faye Lund."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Knuta »

Nå vet jeg lite om Hedvall men Bråtveit er jo en glimrende keeper. Hedvall blir vel et typisk andre valg, men Bråtveit blir mer likestilt med Faye.
User avatar
Kvass
Posts: 345
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Kvass »

Det fremstilles i media som om det skal satses på Faye Lund som førstekeeper, mens de nå jakter på en andrekeeper. Er det så lurt, da? Faye Lund har vel i liten grad blitt satt på prøve i kampene etter nyttår. Hadde vært interessant å se mer av hvordan han håndterer langskudd f.eks. Der mistenker jeg at det fort kan komme litt for mange enkle baklengsmål kommende sesong.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Novi »

Faye ser litt små-redd ut syns jeg. Mangler det aggressive vinnende vesenet vi er blitt vant med bak der i Ricardo og Nikita. Det betyr ikke at han ikke kan funke som førstevalg etterhvert, men tror det er grunnen til skepsisen for min del.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by mortsto »

https://www.an.no/sport/f/5-4-1159218

Salvesen sannsynligvis på vei til Viking. Aftenbladet hevder at klubbene skal være enige om en overgangssum på mellom 7 og 8 millioner kroner.
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Galnasen »

Vet han ikke har fått vist fram all verden, men her føler jeg at Glimt gjør en tabbe. Ikke har han fått en fair sjanse under pre-season heller. Den av spissene med størst potensial som Glimt-spiss.

Per nå er verken Espejord eller Pemi i nærheten av å vise noe som helst verken i linkup-spill eller foran mål. Personlig hadde jeg heller sendt Nordås på nytt utlån hvis det finnes aktuelle klubber, men får vel stole på KK og de.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Wendigo »

Jeg er også skeptisk til dette og synes det er merkelig tidlig ift tanken om å ta opp hansken.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Pondus »

Kan jo hende at Nordås har vist meget gode takter og de ønsker å satse på han videre. Håper det, drømmer om det for herregud vi trenger det. "Hope in a henging snore" for å sitere en legendarisk trener...
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by ecke »

Salvesen "angret" seg, eller kanskje B/G har bidratt med litt ekstra i overgangen. Når det er mulig, er det ikke mulig å få Wahlstedt til å angre?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Novi »

Glimt har forlenget med Nordås og gitt spilletid til ferske Pemi og alltid småskadede Runar foran ham. Rimelig klart at Salvesen skal ut. Ikke en veldig god historie som males akkurat her.
Una mas cerveza.
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Mariasha »

Lasse Nordås satte en straffe mot Viking, men utenom det er vel Salvesen den eneste av de fire spissene som har scoret i år? Vet det var mot Junkeren, men virker likevel innmari rart at han er den som står nederst på lista.
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by dani »

Ganske provoserende spør du meg, og det bygger opp det jeg skrev om spillerlogistikk i Årsmøte tråden.

Hvordan er det mulig at vi har siklet på Salvesen i 2 år, sett han komme tilbake fra en korsbåndsskade, og så vært fornøyd med hvordan han var etter skaden, kjøpe han for 10 millioner, og så gi han totalt ca 800 minutter på 24 kamper og deretter konkludere at han ikke er god nok?

Det er intet annet enn skandale, spesielt om det viser seg at han har holdninger i orden ellers.

Det er så håpløst, at det er vanskelig å finne ord.
Spesielt at han ikke får sjansen, når det våre 2-3 andre spisser viser er mildt sagt ræva.

Fått i snitt 34 minutter i 24 kamper har Salvesen.

God bedring til Glimt, er det eneste jeg har å si til dette.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Sulliken »

Salvesen var mye, mye bedre før han kom til Glimt. Så kan man jo spørre seg hva som skjedde. Fant han bare ikke ut av Glimt-ball?, det klassiske mengdetreningssjokket? "Alle" som kommer til Glimt kjenner jo på det. Han sier jo selv at han har vært langt under pari. Det fører vel til dårlig selvtillitt, osv, osv Det er vel neppe en eneste konkret grunn til at det ikke funket.

Men å skyte på Glimt for å ha hentet Salvesen, dani, den går jeg ikke med på. De aller fleste Glimtsupportere syntes det var en brilliant overgang.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Sniken »

dani wrote: Mon Mar 06, 2023 2:32 pm God bedring til Glimt, er det eneste jeg har å si til dette.
Glimt klarer seg helt fint, tipper jeg. Å bomme på spillerkjøp skjer. I nyere Glimt-historie heldigvis ikke så ofte. Salvesen og Skytte skiller seg litt ut de siste årene. Men lite å ta på vei for.
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by dani »

Det er stor forskjell på Salvesen og Skytte, iallefall av hva vi får vite. Det var 2-3 runder med skriverier om Skytte på holdninger og innsats på trening. Salvesen har fått intet annet enn positive tilbakemeldinger på slikt.

Salvensen har spilt 60 minutter eller mer 8 ganger for Glimt.

Det er umulig å si at Salvesen ikke fungerer, spesielt når de andre spissene våre er like dårlige.

Ja, jeg ser store problemer med å scoute en spiller i 2 år, kjøpe han og så gi han så få sjanser, spesielt når han ikke fikk en pre-season med laget.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Novi »

Ja, det er litt merkelig. Syns det er enda mer merkelig at dette skjer pga at vi henter Pemi, som også er et svært usikkert kort. Hadde vi hentet tilbake Junker, eller lagt pengene på et annet soleklart førstevalg, så hadde jeg sett logikken med at "vi må ha en spiss denne sesongen som vi VET leverer". Men om Salvesen drar har vi fortsatt bare 3 sånn helt OK spisser man gambler på at skal ta steget. Om han blir har vi 4 slike.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by mortsto »

Jeg regner med Salvesen vurderes som den spissen som er svakest eller har minst utviklingspotensiale. At Nordås fikk ny kontrakt kom veldig overraskende, men må jo bety at han skal satses på i overskuelig fremtid.
Jeg synes det er rart at når andre spillere som ikke får det helt til, så forklares det med at det tar tid å venne seg til treningsmengder og spillestil. Og ofte stemmer det jo godt, med Hugo som beste eksempel. Men hvorfor får ikke Salvesen denne tålmodigheten? Er han virkelig så svak på trening?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Overgangsvinduet vinteren 2023

Post by Knuta »

Det er jo mye synsing. Nå skal jeg også synse litt. Den spissen i Glimt med størst 'potensialet' og riktig alder er Nordås. Som tidligere sagt han ligner veldig på Sørloth i spillestil og i følge internt i Glimt imponerer han veldig på treningene.
Post Reply