Årsmøte Bodø/Glimt 2023

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16537
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 731 times
Contact:

Årsmøte Bodø/Glimt 2023

Post by Sulliken »

Nå ligger årsrapporten klar for nedlasting:
https://www.glimt.no/nyheter/arsrapport ... 22-er-klar

Det blir Hybridmøte :glimt

Årsmøtet er om en uke, men jeg har ikke fått innkallelse, ei heller fått faktura for 2023. På minidrett.no står jeg som aktiv medlem, men ikke fakturert for 2023.

Gjelder dette flere enn bare meg? Eller datt jeg ut igjennom en sprekk og mistet tilgangen til årsmøtet?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Årsmøte Bodø/Glimt 2023

Post by liverglimt »

Alle er medlem til og med årsmøtet. 2023 er nytt år og den kontigenten fastsettes på årsmøtet.

Papirene er klar etter 1500 den 28 februar. Altså i dag.
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16537
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 731 times
Contact:

Re: Årsmøte Bodø/Glimt 2023

Post by Sulliken »

Ah. Ok. Selvfølgelig :-)

Papirene har jeg lest igjennom, og jeg har mine meninger om et par av de sakene. Men jeg mangler innkallelse og link til Goplenum.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Årsmøte Bodø/Glimt 2023

Post by Kesseboy »

Kan noen forklare meg hvorfor klubben eier to andeler i en barnehage?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Årsmøte Bodø/Glimt 2023

Post by youron »

Tja har vel noe med Ben Eidissen og gjøre. Eller så kan det være for å trygge b.plass for sine ansatte kanskje.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Årsmøte Bodø/Glimt 2023

Post by mortsto »

33 mill i reklame/sponsorinntekter er over dobbelt at hva klubben budsjetterte med i 2019. Jeg ser punktet medie- og/sponsorinntekter er på 57 millioner, nær en firedobling fra 2019. Dette er vel hovedsakelig medieavtalen? Der klubben sikkert budsjetterer med en høyere plassering nå enn før i tillegg til at den har vokst. Men ligger det også andre ting her?
AnthonyGregory
Posts: 205
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Generelt om Glimt

Post by AnthonyGregory »

Særdeles oppløftende årsresultat på 71 mill.
Men, vi har åpenbart et økende kostnadsnivå.
F.eks viser utviklingen i personalkost:

2018: 29 mill
2019: 34 mill
2020: 40 mill
2021: 77 mill
2022: 110 mill

Og, i 2022 brukte vi 24,4 mill på prosjektering av ny stadion før et eneste spadetak er gjort, og dette ligger som investering i datterselskap (uten å påvirke egenkapital eller årsresultat).

Ja, jeg er enig i satsningen som gjøres. Men håper ikke dørene er vidåpne for alle slags bærekrafts- og strategikonsulenter.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Novi »

Økning i personalkost er vel i stor grad bonus ifm Europa-inntekter, så uproblematisk så lenge man ikke øker den faste kostnaden utover hva som er bærekraftig. Ny stadion jobbes det jo med, og håper og tror at de pengene som brukes nå ikke er forgjeves. Når man inkluderer så mange parter, og kommunen er en av dem, så tar det dessverre lang tid.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Larsson »

Bekymringsverdig det grasrotopprøret som foregår i Glimt nå. Hva et bystyremedlem skal fortelle høyst kompetente fotball-ledere med det trackrecordet de har vist siste fire-fem år om hvordan man skal drive en fotballklubb er jeg svært, svært skeptisk til. Demokrati kommer ikke uten bakside, I guess.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Kesseboy »

Grasrotoppgjør? Tenker du på Tymis forslag om Nordlandsglimt?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Garrincha »

AnthonyGregory wrote: Tue Feb 28, 2023 7:30 pm Særdeles oppløftende årsresultat på 71 mill.
Men, vi har åpenbart et økende kostnadsnivå.
F.eks viser utviklingen i personalkost:

2018: 29 mill
2019: 34 mill
2020: 40 mill
2021: 77 mill
2022: 110 mill

Og, i 2022 brukte vi 24,4 mill på prosjektering av ny stadion før et eneste spadetak er gjort, og dette ligger som investering i datterselskap (uten å påvirke egenkapital eller årsresultat).

Ja, jeg er enig i satsningen som gjøres. Men håper ikke dørene er vidåpne for alle slags bærekrafts- og strategikonsulenter.
Uten at jeg har satt meg inngående inn i det, men er ikke dette også inkludert store bonuser spesielt de to siste årene pga gode resultater? Sånn rent bortsett fra spillerstall er det vel trenerapparat, medieavdeling og salg som det er ansatt nye personer, er det noen som vet hvor de nye årsverkene er plassert i klubben?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16537
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 731 times
Contact:

Re: Generelt om Glimt

Post by Sulliken »

Utbygging og forbedring av Aspmyra var en massiv del av de ekstra kostnadene. I stedet for å spekulere her, så kan dere jo gå inn å lese årsrapporten og se det åpne møtet på Aspmyra i reprise.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Garrincha »

Det skader vel ikke med litt aktivitet på forumet, gjør det vel?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16537
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 731 times
Contact:

Re: Generelt om Glimt

Post by Sulliken »

Neida. Ovehodet ikke. Men løse spekulasjoner når vi har fått fasiten tenker jeg er litt unødvendig..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Generelt om Glimt

Post by dani »

Viktig å se ting opp mot hverandre. Budsjettert for 2023 er 69 millioner i personalkostnad. Dvs at all grunnlønn til spillere og administrasjon er dekt av disse.

2022 fikk vi snitt på 1.446 mill pr årsverk mot 1.150 mill pr årsverk i 2021.

Budsjettet for 2023 sier 891.000 pr årsverk, men det er som sagt før eventuelle bonuser.
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Generelt om Glimt

Post by dani »

Larsson wrote: Wed Mar 01, 2023 1:23 pm Bekymringsverdig det grasrotopprøret som foregår i Glimt nå. Hva et bystyremedlem skal fortelle høyst kompetente fotball-ledere med det trackrecordet de har vist siste fire-fem år om hvordan man skal drive en fotballklubb er jeg svært, svært skeptisk til. Demokrati kommer ikke uten bakside, I guess.
Jeg er mye mer skeptisk til at vi skal holde kunstig liv i et AS som ikke har vært behov for siden 2017, kun for at man har gode relasjoner til disse, og at de er «Glimtvenner» som styret sier.

Forslaget til Tymi er godt, så får vi se hva årsmøtet faller på.

Stusser på at Styret sier at det er ingen realiserbare verdier i Nordlandsglimt, samtidig som klubben har en utestående fordring på ca 31 millioner hos NordlandsGlimt.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Larsson »

Du tenker det ikke kan være greit med en ekstra kontrollfunksjon - selv i tider når det går 71 mill i overskudd? At det kan være greit å stille ressurssterke næringslivsfolk med hjertet i Glimt til å ha et ord med i laget når det skal brukes penger? At det kan motvirke det vi alle frykter - nemlig en kopi av 2009-høsten?
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Årsmøte Bodø/Glimt 2023

Post by Glimt1916 »

Skal investorer ha et ord med i laget i driften av klubben?
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Årsmøte Bodø/Glimt 2023

Post by Garrincha »

Jeg er på linje med Larsson når det gjelder det med Nordlandsglimt, og jeg tenker følgende:

Ledelsen i Glimt ønsker at Nordlandsglimt skal bestå så hvorfor skal medlemmene, som ikke har inngående kjennskap til hvordan ledelsen tenker i forhold til det, da liksom overprøve ledelsen i Glimt? Det er da null poeng å krangle om dette - ledelsen har sagt hva de ønsker og da bør de få det de ønsker.

Vi har da ikke mistillit til ledelsen? Under denne ledelsen har vi gått fra å være en av Eliteseriens fattigste klubber til å bli den rikeste, i allefall én av de rikeste.

Det er sikkert nok av andre ting man kan krangle med ledelsen og styret i Glimt om.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Årsmøte Bodø/Glimt 2023

Post by Glimt1916 »

Jeg har egentlig ingen sterke meninger rundt dette, men det er så fremt ingen investorer får blande seg inn i klubbdriften. Om det er tilfelle så er jeg helt klart skeptisk.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Årsmøte Bodø/Glimt 2023

Post by tjongs »

Glimt1916 wrote: Wed Mar 01, 2023 9:32 pm Skal investorer ha et ord med i laget i driften av klubben?
Det har vel fungert bra hittil, har det ikke?

Jeg tenker vel egentlig at spørsmålet du stiller har en feil i forutsetningen; såvidt meg bekjent har den involveringen NordlandsGlimt har hatt i Glimt vært å stille opp med midler når Glimt har hatt behov for det. Aldri daglig drift.
Selv om vi ikke har bruk for det akkurat nå klarer jeg ikke helt å se hvorfor vi skulle kvitte oss med den sikkerheten?

Og jeg vet ikke om jeg foretrekker at medlemmene (sikkert mange like kunnskapsløse som meg) legger seg mye mer opp i driften av klubben enn NG noen gang har gjort...
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Årsmøte Bodø/Glimt 2023

Post by Garrincha »

Vi var ikke vanskelige å be da de blandet seg inn i klubbdriften da klubben var kun bredden av et k....hår fra å gå konkurs.

Jeg tror forøvrig at vi ikke trenger å bekymre oss om det. For Glimt sin del er det uansett en stor fordel å ha et samarbeid med næringslivet i Nordland. Klubben må ikke bli arrogant. Da er vi på ville veier.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Årsmøte Bodø/Glimt 2023

Post by Larsson »

Tjongs er on-point.

Klubben har nesten gått konk. Det er ikke så lenge siden. At det sitter folk som er glade i klubben med en pengesekk (og egne penger) til å spytte inn ved behov er utelukkende positivt.

Folk som er uttrykker bekymring for pengebruken kan hvertfall ikke stemme for dette forslaget i årsmøtet. Da sager de av en del av falskjermen hvisomattedersomatte.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Årsmøte Bodø/Glimt 2023

Post by Glimt1916 »

tjongs wrote: Wed Mar 01, 2023 9:52 pm
Glimt1916 wrote: Wed Mar 01, 2023 9:32 pm
Jeg tenker vel egentlig at spørsmålet du stiller har en feil i forutsetningen; såvidt meg bekjent har den involveringen NordlandsGlimt har hatt i Glimt vært å stille opp med midler når Glimt har hatt behov for det. Aldri daglig drift.
Selv om vi ikke har bruk for det akkurat nå klarer jeg ikke helt å se hvorfor vi skulle kvitte oss med den sikkerheten?

Og jeg vet ikke om jeg foretrekker at medlemmene (sikkert mange like kunnskapsløse som meg) legger seg mye mer opp i driften av klubben enn NG noen gang har gjort...
Det er jo poenget mitt. Jeg har aldri hatt inntrykk av at de har blandet seg inn i driften av klubben. Men om det er sånn at pengene deres kjøper dem et ord med i laget når klubben skal ta avgjørelser, så er jeg som sagt skeptisk.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Årsmøte Bodø/Glimt 2023

Post by tjongs »

Men er det noe som er endret i det siste som tilsier at noen investorer kjøper seg innflytelse? Om noe, uten at jeg har spesielt mye innsikt i det, så vil jeg vel tro at den finansielle situasjonen Glimt er i nå tilsier at faren for kjøpt innflytelse er mindre enn før?

Det er jo ikke snakk om å lage en ny økonomisk konstruksjon med tvilsomme hensikter. Det er snakk om å legge ned en man vet har fungert.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Post Reply