Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Sulliken »

:glimt :glimt :glimt :glimt :glimt

Endelig Pelle
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by helsvhe »

Pelle! :ball :glimt
Last edited by helsvhe on Sat Mar 18, 2023 6:04 pm, edited 1 time in total.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Knuta »

Innhoppet til Zugeij endret kampen. Klok spiller med glimrende teknikk. Se hvordan han og Hugo finner hverandre.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Crazy horse »

Jeg eeeelsker når vi gruser Viking.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Novi »

Nordlys wrote: Sat Mar 18, 2023 5:41 pm Jeg klarer ikke å se hva Espejord tilfører Glimt. Hverken i banespillet eller i boks? For sein overalt.
Den sto seg bra 😁
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10720
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by liverglimt »

Syke syke guttan vårres!
@liverglimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10720
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by liverglimt »

Novi wrote: Sat Mar 18, 2023 6:08 pm
Nordlys wrote: Sat Mar 18, 2023 5:41 pm Jeg klarer ikke å se hva Espejord tilfører Glimt. Hverken i banespillet eller i boks? For sein overalt.
Den sto seg bra 😁
Ikke kødd mer nå, Nordlys tiner en fastelavensbolle :lol:
@liverglimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by mortsto »

Er bare mer og mer glad for Mvuka-salget. Nå bør Niño være førstevalg på høyrekanten.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by MhepA »

Fantastisk opphenting. Ingenting å si på det. God moral, og det skal vi ha. Håper vi kan fortsette å score mål mot etablert forsvar. Lode og Faye Lund får ikke gode karakterer i dag. Direkte svak og skyld i baklengsmålene. Det blir for enkelt.

Jeg håper vi klarer å fase inn en annen stopper enn Lode snart. Og om Faye Lund skal drive på denne måten, så blir han ikke førstekeeper lenge. Haikin hadde en og annen kamp som dette, men det var lenge mellom hver gang. Merkelig å ikke komme ut og støte tidligere så Viking-spilleren må runde og sette ballen fra skrå vinkel.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Gvandreassen »

Glimt viser hva som bor i laget i andre omgang. Kritikken min står dog ved lag. Glimt har kritiske mangler i spill mot etablert. Det er lett å tenke at vi bare «sliter motstanderen ned», men det er på ingen måte gitt. Viking mistet det fullstendig utover kampen, men det er det ikke sikkert RBK eller Molde gjør. Glimt må veksle presshøyden noe, lokke motstanderen ut og slå til i bakrom. Ikke hele tiden, for all del kjør powerplay når du leder med ett eller to mål, men når du har brukt tredve minutter på å få en ålreit sjanse er det kanskje på tide å prøve noe annet.

Lode har skuffet meg enormt siden returen, den kamelen svelger jeg glatt. Ser helst Amundsen inn der, eventuelt Bjørntuft i kamper hvor en møter fysisk sterke spisser.

Men, gøy med seier, stolt av lagarbeidet og moralen gutta viser. Og som jeg gleder meg til å se mer av Zugelj!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by tjongs »

Godt at Glimt for første gang i vinter klarer å sette sjanser, selv om det satt langt inne. Men det er utrolig mye å ta tak i som jeg håper og tror ikke blir overskygget av en snuoperasjon. Mye rart i forsvar, og vi kan ikke bruke Faye Lund som førstekeeper. Kanskje neste år, men ikke i år.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Harstadsfinest
Posts: 81
Joined: Sun Jan 22, 2023 1:20 pm
Has thanked: 42 times
Been thanked: 21 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Harstadsfinest »

Nino burde være førstevalget som høyrekant. Skapte noe hver gang han var borti ballen og i motsetning til de andre i angrepsrekka lukter det faktisk mål av ham.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Knuta »

Legg merke hvordan Zugeij legger til rette for trekantspill. Perfekt timing og en elegant måte å forsere seg forbi motspillere. I tillegg virker det som han er raskere enn jeg trodde. Mwuka og Pelle har en tendens til å drible seg inn i vanskelige sitasjoner, men Zugeij dribler seg ut av vanskelige situasjoner, litt på samme måte som Philip i sin tid. La merke til at han holdt mye mer bredde enn Mwuka og dermed skapte mer rom.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Buster »

Forsvarspillet er rett og slett for dårlig. Jeg nekter å tro at vi stiller med våre to beste midtstoppere. Hvis de spiller på grunn av offensive bidrag må det stå dårlig til med Bjørtuft og Amundsen. Vi kan da sette inn hvem det skulle være fra kaffebordet på Aspmyra for å dytte ballen like bra med innsidepasning sideveis.
Defensivt er det så dårlig på midtstopperplass at det er nesten sånn at vi blir knust i en kamp vi dominerer fullstendig. Dårlig markering, tafatte dueller, feil plassering, ansvarsfraskrivelse. Både Moe og Lode kan mye bedre enn dette. Kanskje en tur på benken kan hjelpe. AN gir dem 5 og 4 i karakter. Det får de for gamle meritter. Husk at det samme skjedde mot Ranheim. Bare at Ranheim ikke var gode nok til å score.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Novi »

KK sa i intervju etter kampen at Nino var skadet og uvisst hvor lenge han ville holde. Så for og starte må han hvertfall være frisk. Men ingenting og kritisere for i dag på kant-valget; Mvuka spilte en god kamp mot et tett forsvar, og Nino gjorde absolutt det han skulle pluss litt til når han kom inn.

Midtstoppere er jeg enig i at det er mye rusk med. Ja, de er begge gode offensivt, men plasseringen mot raske Vikingspisser er horribel. 3-1 målet er tragisk, den ville ikke Høibråten latt gå slik.
Una mas cerveza.
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Nordlys »

Altså Bjørtuft - Amundsen har høyere nivå på sitt beste offensivt så argumentet for Lode og Moe må jo være defensiv trygghet. Det viser de ikke mye av for tiden. Vil se Odin og Isak mot Molde.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Boombadila »

Fikk vi se Åssa danse?


Nydelig kamp, og siden jeg bare fikk sett andre omgang vant vi 5-1 :rock
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Novi »

Det er vel en litt svak påstand, all den tid vi ikke har sett dem mye sammen. Moe og Lode er jo rimelig samspilt med resten av laget så lite feilpasninger og misforståelser. MEN - spent på hvordan dette løses fremover. Bjørtuft er ikke hentet for og kun være backup for Moe når hælen hans er for vind, og Lode ser vi jo alle at ikke har klart komme seg opp på nivået han var på. Og selv på det nivået var han tidvis shaky defensivt.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by G-s-enz »

Synes det var noen guffs fra fjoråret spesielt i første omgang.

Marius Lode har ikke sett ut siden han kom tilbake. I dag ser han tung ut,blir fraløpt enkelt,forserer ikke ledd og mister markeringen flere ganger. Jeg drister meg utpå at han pdd er Glimts fjerde beste stopper.

Brede Moe vet vi jo har slitt med ryggen. Han ser også litt shaky ut.

Faye Lund er jeg ikke trygg på,har en del rufsete utspill i tillegg til en stor feilvurdering på 3-1 målet.

Ellers må jeg jo si at veldig mye ser veldig bra ut.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Los-Loco »

Vi tar Viking på kondisen til slutt, men det kan vi ikke forvente å få til mot alle lag, og spesielt ikke i Europa. Det viste vel Poznan-kampene tydelig.

Espejord; jeg er fortsatt veldig skeptisk. Er jo vanskelig å kritisere en spiss som scorer to mål. Samtidig så er han så vannvittig feilplassert/på etterskudd så mange ganger. Og i denne kampen fikk vi jo plutselig se at han kan både drible og springe fort. Så da kommer jo det åpenbare spørsmålet: hvorfor i helsike gjør han ikke det hele tiden?

Lode har et tempoproblem. Et ganske stort et også. Og synes ikke vi får se mye av det som var hans varemerke - forsering av ledd som skaper overtall.

Det gjelder Bjørkan også. Mye mindre aggressiv offensiv enn han var før han dro.

Wembangomo spilte en god kamp, men fordi han nå er en høyrebent høyreback, så har han nesten sluttet å dra seg innover i banen, slik han gjorde på venstresiden for å få ballen på rettfoten. Men langt mindre(!) feilpasninger da.

Skulle ønske en journalist turte spørre KK hvorfor Patrick har klippekort på corner. Men tross cornerstaheten er det vanskelig å klage på KK også, byttet han gjorde var genialt. Jeg satt og tenkte «hva driver du med nå, få nå heller Lode og Espejord av bana»! Sikkert greit at jeg ikke er trener.

Uansett; totalt en solid lagseier, umulig å klage på resultatet.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Glenn P »

En topp Lode vil vi ha, for det nivået er landslagsfotball. Men akkurat nå ser veien dit veldig lang ut. Frykter han har en kropp som bruker for lang tid å komme seg etter det famøse opplegget i Tyskland.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by mortsto »

Jeg klør meg også litt i hodet over Lode. Før løp han jo alltid opp tabbene sine, men nå ser han jo direkte treig ut? Kan en miste så mye fart på et drøyt år?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Los-Loco »

Det virket jo som han hadde trent elendig i Tyskland, da han kom tilbake var han jo i så dårlig forfatning at han ikke holdt ut en hel kamp engang. Men det begynner jo å bli noen måneder siden, så formen burde begynne å komme seg nå.

Men med historien fra i fjor hvor både Saltnes og Pellegrino spilte under pari over lang tid fordi de spilte med skade som ingen visste om, kan man nesten mistenke at det er noe som feiler Lode også.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Kesseboy »

Los-Loco wrote: Sat Mar 18, 2023 8:48 pm Skulle ønske en journalist turte spørre KK hvorfor Patrick har klippekort på corner. Men tross cornerstaheten (...)
Kall meg en krakk, men slo vi ikke de fleste cornerne korte i dag?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd Kvartfinale Cupen 22/23: Bodø/Glimt-Viking Lørdag 18.03 kl 16.15

Post by Los-Loco »

Jepp. Ble det noe bedre av det synes du?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Post Reply