Trener-tråd: Gaute Helstrup
Moderator: Larsen
- Sulliken
- Has thanked: 1190 times
- Been thanked: 1032 times
Re: Trener-tråd: Gaute Helstrup
Wow.
Den så jeg ikke komme.
"Vi kan kjøpe hele Tromsø hvis vi vil"
Den så jeg ikke komme.
"Vi kan kjøpe hele Tromsø hvis vi vil"
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
- Gvandreassen
- Has thanked: 855 times
- Been thanked: 378 times
Velkommen, Gaute. Dette hadde jeg aldri kunnet se for meg.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
-
liverglimt
- Site Admin

- Has thanked: 4160 times
- Been thanked: 1006 times
Velkommen, dette blir kanon!!!
Snap: @glimtforum
www.facebook.com/glimtforumpodden
www.facebook.com/glimtforumpodden
-
Nordlys
- Los-Loco
- Moderator

- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1790 times
Er det lov å håpe at arbeidsfordelingen blir at Gaute får hovedansvaret for defensiv organisering, mens Knutsen tar seg av det offensive? Og kanskje også at Gaute får si noen ord om hvem som bør slå cornere?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Jeg håper at hvis Helstrup overtar etter KK så er det etter å ha bidratt til defensiv struktur og samtidig blitt indoktrinert om hvordan vi ønsker Glimt skal være. All ære til det han har gjort, men jeg ønsker fortsatt at Glimt er et lag som skal dominere og score mye mål. 30 mål flere enn TIL i år, gir også 30 flere spontane gledesøyeblikk i tillegg til edelt metall.
- Buster
- Vinner av Norsk-tab.konk.2004

- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 317 times
Velkommen Gaute. Dette hadde jeg ikke trodd i min villeste fantasi. Sammen med resten av trenerteamet kommer vi styrket ut av dette når Kalvenes drar.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
- Los-Loco
- Moderator

RBK har humoren i behold i alle fall, med sitt apropos til overgangen: https://x.com/RBKfotball/status/1742166 ... 64664?s=20
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
-
Harstadsfinest
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 28 times
Huff da. Nei og nei dette kan ikke være lett for de i Tromsø. Som Harstadværing og Glimtfan vil jeg bare si til alle Tromsøværinger og andre som føler tilhørighet til TIL: HAHAHAHA.
Tenk at årets høydepunkt kom allerede 2. januar.
Tenk at årets høydepunkt kom allerede 2. januar.
-
Nordlys
- Novi
- Has thanked: 1033 times
- Been thanked: 1249 times
Fantastiske nyheter og våkne opp til! Gaute gjør et klokt valg her; høyere lønn og sentral rolle i et lag som skal ut i CL, for en godt organisert klubb, i en rolle hvor man har klare utsikter for og bli hovedtrener.
Et nytt år i TIL ville jo vært og forsøke og følge opp en sterk bronseplass, men med en stall som ribbes for de beste spillerne uten at man selv kan erstatte. Litmus-test for TIL nå om dette var "vi har bygget en god organisasjon og ikke bare hatt flaks med god trener".
Et nytt år i TIL ville jo vært og forsøke og følge opp en sterk bronseplass, men med en stall som ribbes for de beste spillerne uten at man selv kan erstatte. Litmus-test for TIL nå om dette var "vi har bygget en god organisasjon og ikke bare hatt flaks med god trener".
Una mas cerveza.
-
Nordlys
Gi hele Havet-tribunen til Forza Tromsø 16. mai. Den kampen blir juicyyy!
-
Glimt1916
- Has thanked: 455 times
- Been thanked: 466 times
Klarte de å selge ut bortefeltet på de to kampene i fjor?
Spennende med Helstrup inn. Som jeg skrev for noen dager siden så var det hvem som skulle fylle denne rollen jeg var mest spent på, mer enn hvilke spillere som kommer inn. Og jeg må jo si at Glimt har levert. Jeg er rett og slett imponert.
Spennende med Helstrup inn. Som jeg skrev for noen dager siden så var det hvem som skulle fylle denne rollen jeg var mest spent på, mer enn hvilke spillere som kommer inn. Og jeg må jo si at Glimt har levert. Jeg er rett og slett imponert.
Tror de solgte ut til kampen som endte i fadese. Cupkampen var det ikke fullt tror jeg, men av de bedre oppmøtene av bortefans i 2023. Men dette er jo naturligvis satsingsturer, da det også er nærmeste bortekamp. Eneste bortekampen man i det hele tatt kan kjøre til. Nå har ikke vi det så veldig mye bedre egentlig.
Over til Gaute, ambivalent forhold til denne signeringen. I bunnen og grunnen så bør man jo være strålende fornøyd med å ha sikret seg en kandidat til årets trener inn som assistent, men så er det denne uroen ved at KK er på vei bort. Håper dette kan avkreftes og legges død så fort som mulig, og at vi faktisk bare har tenkt å få på plass en trener med god defenesiv struktur som assistent til KK - på veien til å bli uovervinnelige.
At Tromsø svekkes er jo bare ren bonus.
Over til Gaute, ambivalent forhold til denne signeringen. I bunnen og grunnen så bør man jo være strålende fornøyd med å ha sikret seg en kandidat til årets trener inn som assistent, men så er det denne uroen ved at KK er på vei bort. Håper dette kan avkreftes og legges død så fort som mulig, og at vi faktisk bare har tenkt å få på plass en trener med god defenesiv struktur som assistent til KK - på veien til å bli uovervinnelige.
At Tromsø svekkes er jo bare ren bonus.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Vi må jo slutte å pakke oss inn i denne tanken på at Knutsen ikke drar en dag. Klart han gjør det. Og nå gjør klubben konkrete grep for å være best mulig rustet til den dagen. Det skal vi utelukkende være glade for.
Vi skulle vel veldig gjerne kommet oss til CL før Knutsen eventuelt drar. I tillegg så er vel NAE et prakteksemplar på en trener som aldri dro noe sted. Alle skjønner nok at Knutsen har vært lenger i Glimt enn vi i det hele tatt kan ha forventet.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
-
Glimt1916
Sånn jeg har forstått det så var grunnen til at Eggen aldri dro fra Rosenborg at kona ikke ville flytte. Hadde KK tenkt likt som Eggen hadde han vel aldri kommet til Bodø. Han drar nok videre en dag, men den tid den sorg.
- Los-Loco
- Moderator

Følger meg helt sikker på at Knutsen ikke drar noen steder før årets CL-runde er avklart. Det har skint så tydelig igjennom at det å komme i gruppespill i CL er et mål for ham, selv om han er aldri så mye prosess- og prestasjonsfokusert, at det tror jeg rett og slett ikke skjer.
Jeg har også tidligere vært tvilende til om Knutsen i det hele tatt har tenkt seg utenlands. Jeg holder det som like sannsynlig at han velger å dra til Bergen den dagen han føler seg ferdig i Glimt. Men HVIS han har en plan om et utenlandsopphold, så vil erfaring fra CL være viktig for ham. Ikke glem at han har absolutt null og niks å slå i bordet med fra tiden før Glimt, i alle fall av ting som blir vektlagt hos større klubber i utlandet. Noen sesonger i Åsane og Fyllingen imponerer absolutt ingen i Premier League eller Bundesliga.
Uansett hvordan man vrir og vender på det så har Sniken så absolutt et poeng; Knutsen blir naturligvis ikke hos oss til evig tid. Og i tillegg til at han kan forsvinne til en annen klubb, så er selvsagt han som alle andre sårbar og kan havne under en buss (bank i bordet) eller rote seg inn i en ny slosskamp og bli satt på tribunen for X antall kamper. Da er det aldeles strålende å ha en assistenttrener som uproblematisk kan ta over rollen og føre laget sømløst videre til man har fått tenkt seg om. Powermove fra Glimt dette, og Gaute Helstrup er hjertelig velkommen!
Jeg har også tidligere vært tvilende til om Knutsen i det hele tatt har tenkt seg utenlands. Jeg holder det som like sannsynlig at han velger å dra til Bergen den dagen han føler seg ferdig i Glimt. Men HVIS han har en plan om et utenlandsopphold, så vil erfaring fra CL være viktig for ham. Ikke glem at han har absolutt null og niks å slå i bordet med fra tiden før Glimt, i alle fall av ting som blir vektlagt hos større klubber i utlandet. Noen sesonger i Åsane og Fyllingen imponerer absolutt ingen i Premier League eller Bundesliga.
Uansett hvordan man vrir og vender på det så har Sniken så absolutt et poeng; Knutsen blir naturligvis ikke hos oss til evig tid. Og i tillegg til at han kan forsvinne til en annen klubb, så er selvsagt han som alle andre sårbar og kan havne under en buss (bank i bordet) eller rote seg inn i en ny slosskamp og bli satt på tribunen for X antall kamper. Da er det aldeles strålende å ha en assistenttrener som uproblematisk kan ta over rollen og føre laget sømløst videre til man har fått tenkt seg om. Powermove fra Glimt dette, og Gaute Helstrup er hjertelig velkommen!
- Los-Loco
- Moderator

Det er forresten mye underholdning i kommentarfeltene i Tromsø-avisene, ikke overraskende.
Men én av kommentatorene har klart å ha fornuftig perspektiv på saken, og spør hvordan man kan forlange bunnløs lojalitet til klubben fra en trener når det går bra, samtidig som alle vet hva klubben gjør med en trener i det øyeblikket laget gjør det dårlig.
Et meget godt poeng, selv om TIL strengt tatt ikke har vært blant verstingene i trenersparkinger. Jeg er forresten litt usikker på om det egentlig handler om ideologi i klubben, eller bare den økonomiske realitet at trenersparking er en luksus de sjelden har hatt råd til.
Men én av kommentatorene har klart å ha fornuftig perspektiv på saken, og spør hvordan man kan forlange bunnløs lojalitet til klubben fra en trener når det går bra, samtidig som alle vet hva klubben gjør med en trener i det øyeblikket laget gjør det dårlig.
Et meget godt poeng, selv om TIL strengt tatt ikke har vært blant verstingene i trenersparkinger. Jeg er forresten litt usikker på om det egentlig handler om ideologi i klubben, eller bare den økonomiske realitet at trenersparking er en luksus de sjelden har hatt råd til.
- Gvandreassen
Anbefaler siste episode av «Tromsøball». Featuring Racerbil Robertsen og en HAUG med syrlighet mtp ansettelsen av Helstrup 
Den episoden er noe av det sykeste jeg har hørt.
Et par eksempler:
- Dette må være flaut for Bodø/Glimt og Bodø by, der de ikke finner andre løsninger på sine mindreverdighetskomplekser.
- Helstrup skal altså være veskehunden til han kvelertakfyren der nede i Bodø.
Dette er altså ikke en tilfeldig supporterpodkast, men fra en tilsynelatende seriøs avis.
Et par eksempler:
- Dette må være flaut for Bodø/Glimt og Bodø by, der de ikke finner andre løsninger på sine mindreverdighetskomplekser.
- Helstrup skal altså være veskehunden til han kvelertakfyren der nede i Bodø.
Dette er altså ikke en tilfeldig supporterpodkast, men fra en tilsynelatende seriøs avis.
-
Multatuli
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 317 times
hahahaha This is so funny
Even the local press is frustrated about the transfers from TIL to Glimt
Even the local press is frustrated about the transfers from TIL to Glimt
- Gvandreassen
Enig Sniken, men det skal sies; vi har nappet underbuksa av TIL og kasta den på taket. De står ribba igjen, og det er storebror som gjør det. De har ganske lite å ta oss på, så da blir det tidvis usaklig.
Det jeg synes er mest hysterisk med det hele er at de på fullt alvor mener at Glimt har gjort dette delvis for å svekke Tromsø. Som om vi var i behov av det
Når den ene i panelet deretter klarer å lire av seg
«Saudi-Glimt» like etterpå, da om Glimt som har tjent sine egne penger, ja da blir det bare parodisk. Skjønner at det er banter, men det fremstår bare hårsårt og trist.
Men nå får jeg kanskje smekk av moderator snart, så on topic. Mon tro om ikke Gaute blir assistenttreneren som kommer til å få mest oppmerksomhet gjennom norsk fotballhistorie?
Det jeg synes er mest hysterisk med det hele er at de på fullt alvor mener at Glimt har gjort dette delvis for å svekke Tromsø. Som om vi var i behov av det
«Saudi-Glimt» like etterpå, da om Glimt som har tjent sine egne penger, ja da blir det bare parodisk. Skjønner at det er banter, men det fremstår bare hårsårt og trist.
Men nå får jeg kanskje smekk av moderator snart, så on topic. Mon tro om ikke Gaute blir assistenttreneren som kommer til å få mest oppmerksomhet gjennom norsk fotballhistorie?
- Kesseboy
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1227 times
Det er kanskje bekreftelsesbias, men jeg opplevde at det finnes en slags, øh, godartet protofascisme i Tromsø. Med godartet mener jeg at det neppe kommer til å utvikle seg til noen voldelig politisk bevegelse, men det er definitivt ikke bare gode tanker som kommer strømmende. Det er en overlegen tro på at Tromsø-løsninger er best, Tromsø-verdier er overlegne og Tromsø-resultater alltid stammer fra hardt arbeid og hard innsats. Det er så klart ikke sånn at alle i hele byen går og oser av denne hele tida, men det kommer ofte til syne et sett med holdninger jeg ikke har sett noe anna sted jeg har vært (aldri vært i Bergen). Og det virker litt som om det er det som tyter ut av den podcasten. Det rakkes ned på alt som ikke er Tromsø, og alt som bare likner litt på Tromsø latterliggjøres for å være en bleik kopi.
Jeg ser Yttergård Jensen er ute og snakker om Gundersens "integritet". Og Helstrup er kasta ut av Forzas facebookgruppe. Som om dette ikke er en kynisk forretningsbransje, der aktører med dårlig jobbsikkerhet gjennom korte karrierer, betaler "integritet" og "lojalitet" direkte ut av egen lomme. Jeg synes det er vel høye forventninger hvis man mener at man som fotballspiller skal torpedere sin egen økonomi, for å tilfredsstille det lokalpatriotiske egoet til 500 stykker som stiller opp og synger annahver helg, enten det er J-feltet eller Forza eller Kjernen eller hva enn.
Det betyr jo ikke at man ikke kan ha et rivaleri, eller bli litt brydd og sur når en nøkkelperson går over til rival-klubben, eller levere noen stikk. Men det betyr at man kanskje bør ha litt is i magen før man bløgger noens personlighet i offentlighet sånn.
Jeg ser Yttergård Jensen er ute og snakker om Gundersens "integritet". Og Helstrup er kasta ut av Forzas facebookgruppe. Som om dette ikke er en kynisk forretningsbransje, der aktører med dårlig jobbsikkerhet gjennom korte karrierer, betaler "integritet" og "lojalitet" direkte ut av egen lomme. Jeg synes det er vel høye forventninger hvis man mener at man som fotballspiller skal torpedere sin egen økonomi, for å tilfredsstille det lokalpatriotiske egoet til 500 stykker som stiller opp og synger annahver helg, enten det er J-feltet eller Forza eller Kjernen eller hva enn.
Det betyr jo ikke at man ikke kan ha et rivaleri, eller bli litt brydd og sur når en nøkkelperson går over til rival-klubben, eller levere noen stikk. Men det betyr at man kanskje bør ha litt is i magen før man bløgger noens personlighet i offentlighet sånn.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.
Glimtfølelsen.
Glimtfølelsen.
-
Glimt1916
Spennende å høre at Helstrup har vært medlem av Facebookgruppen til Forza Tromsø. Håper han kan ta med seg litt av den tilnærmingen til Aspmyra.