Trener-tråd: Gaute Helstrup

Moderator: Larsen

Alexkid
Has thanked: 10 times
Been thanked: 14 times

Re: Trener-tråd: Gaute Helstrup

Post by Alexkid »

Og folk som skal på cupfinalen som har sett dem sammen ja. Men Jonas i Rabona er dum mann. Han har innside i RBK og kilder nært han mener Helstrup nærmer seg RBK.
Alexkid
Has thanked: 10 times
Been thanked: 14 times

Post by Alexkid »

mortsto
Has thanked: 178 times
Been thanked: 576 times

Post by mortsto »

Var mer det at Åssa skulle være med fordi de er kompiser jeg reagerer på. Jeg skriver jo tvert imot at Rabona har gode kilder.
G-s-enz
Has thanked: 358 times
Been thanked: 549 times

Post by G-s-enz »

Håper virkelig ikke Aasmund blir med på lasset,usikker hva slags rolle han isåfall skulle hatt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Moppe
Has thanked: 37 times
Been thanked: 50 times

Post by Moppe »

Dette blir som den gangen Kjetil Knutsen ble linket til Rosenborg og rbkweb gikk bananas i å finne bekreftelse på at Knutsen skulle være på tur til Rbk. Ene rykte drøyere enn det andre. Som at en megler, som var kompis med en av forumbrukerne, hadde hatt en Kjetil Knutsen på visning av/kjøpt en leilighet i byen.

Er ikke hele Glimtgjengen i Oslo i forbindelse med cupfinalen nå? Ikke så rart om de observeres da..
FormelFrode
Has thanked: 5 times
Been thanked: 36 times

Post by FormelFrode »

De må gjerne hente Helstrup, men da tror jeg de bommer. Igjen. Helstrup er vel i Glimt mest fordi han er råsterk på defensivt spill og organisering? Rosenborg skal ha en offensiv spillestil og spill. Erfaring tilsier vel ofte at trenere som blir satt til å spille en spillestil de ikke selv er gode på eller tror på, ikke lykkes.

Helstrup kan erstattes, og Kalvenes er vel ledig på markedet?
Pando
Has thanked: 84 times
Been thanked: 67 times

Post by Pando »

G-s-enz wrote: Wed May 06, 2026 8:56 pm Håper virkelig ikke Aasmund blir med på lasset,usikker hva slags rolle han isåfall skulle hatt.
Kan vel også være at de to rett og slett snakker med Solbakken vedr mulige innkjøp eller salg av spillere. Solbakken har stor portefølje
Mandela
Has thanked: 132 times
Been thanked: 169 times

Post by Mandela »

Går Gaute har jeg et fantastisk forslag til assistent. Den finnes i Sverige.
mortsto

Post by mortsto »

Aksum går vel ikke til en assistenttrener-rolle i Glimt?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Has thanked: 4160 times
Been thanked: 1006 times

Post by liverglimt »

Gaute fløy til Oslo på tirsdag. Fløy også i går fra Bodø med troppen. Så han var nok i Oslo på ett møte. Resten kan man se og høre på Glimtforumpodden, Åssa svarer på direkte spørsmål. :)
Mandela

Post by Mandela »

Aksum er det største trener talentet i Norden. Samme filosofi som KK men er ung og har sine egne innspill og er fremtiden. Han har alltid sagt at Glimt er mønsterklubben. Her har Glimt pengene og musklene. Hvis man ikke gjør et forsøk her så gjør man ikke jobben. I Glimt er det ikke noen typisk assistent men en fordeling av trener ansvaret.
NB: Forøvrig går ryktene om at Gaute er i samtaler både med RBK og VIF. Det er foreløpig bare samtaler.
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Tviler på at Gaute er i samtaler, men at hans agent har samtaler er nok korrekt. Ville vært tjenesteforsømmelse alt annet.

Gaute er en fin fyr, og dyktig trener. Det er som Mandela sier ingen assistenter i Glimt-teamet. Det er en gruppe med trenere som har sine definerte roller og som diskuterer sammen på trenerrommet.
mortsto

Post by mortsto »

https://www.tv2.no/sport/avfeier-helstr ... /18820193/
KK avfeier ryktene.
"Han er en god trener. Jeg skjønner han er attraktiv på trenermarkedet. Vi er glad han er i Glimt, her kommer han til å være i overskuelig fremtid."

Da legger vi den død?
BareGodeInnspill
Has thanked: 23 times
Been thanked: 47 times

Post by BareGodeInnspill »

Ja, med mindre KK er veldig kontrollerende så må man jo nesten det. Litt rart at ikke Helstrup svarer på dette selv da. Det ville jo vært mer naturlig.
geirminator
Has thanked: 67 times
Been thanked: 160 times

Post by geirminator »

mortsto wrote: Thu May 07, 2026 12:49 pmDa legger vi den død?
Det tør ikke jeg.
Og nå påberoper jeg meg retten til å være enda mer dritsur i lang tid fremover.
Los-Loco
Moderator
Moderator
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1790 times

Post by Los-Loco »

Noen som har en lenke til det legendariske intervjuet av en Tromsø-kar (tror han het Per Inge) på gata i Tromsø den dagen nyheten om at Gaute signerte for Glimt ble sluppet? Har forsøkt å finne det igjen, men klarer det ikke. Et av de mest legendariske fotballintervjuene ever.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
poteten
Moderator
Moderator
Has thanked: 338 times
Been thanked: 686 times

Post by poteten »

– Men kunne Helstrup vært en mann for Rosenborg?

– Det er veldig vanskelig å svare på. Det er mange gode trenere der ute, men det er viktig å finne den beste for Rosenborg.
Dette intervjuet, med sportssjefen i RBK, mener jeg ikke viser at Helstrup er høyaktuell...

https://www.tv2.no/sport/rbk-sjefen-om- ... /18828576/
Kritisk
mortsto

Post by mortsto »

Er visse ryktemakere på nett som påstår at det skulle være nye samtaler etter cupfinalen. I tillegg sa Åssa noe om "nye eventyr" da han ble intervjua like etter kampslutt lørdag. Jeg ble i overkant paranoid i går og lette febrilsk etter Gaute og Åssa på bildene fra flyplassen der gutta kom hjem, men kunne ikke se dem på noen. Trenger jo ikke bety noe som helst... :shock:
Los-Loco
Moderator
Moderator
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1790 times

Post by Los-Loco »

Åssa sa ikke "nye eventyr", han sa "andre oppdrag". Mannen er jo (blant annet) scout for Glimt både for å se etter spillere og for å se kamper med kommende motstandere. Jeg setter en hundrings på at Åssa var på plass på Rommsa Arena i går for å hente siste mulige info om TIL før 16.mai.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Åssa skal til Danmark denne uka. Vi intervjuet han for en uke siden og han svarte veldig greit på direkte spørsmål om han er aktuell for RBK.

Jeg har håper og tror at Gaute har lyst til mer i Glimt før han eventuelt forlater. Virker som han trives veldig godt.
Mandela

Post by Mandela »

Både Åssa og Gaute blir i Glimt i lang tid. Vil nok gjerne bli med på åpningen av ny stadion høsten 27. 😀😀
Men på sikt tror jeg Åssa tar en sportssjef jobb i en annen klubb.
Post Reply