Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Nordlys »

Føler meg ganske sikker på at KK ikke kommer til å hoppe av denne himmelferden før han er heeelt sikker på at Glimt ikke kan vinne Champions League :skål
Last edited by Nordlys on Thu Jan 12, 2023 4:33 pm, edited 2 times in total.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Novi »

Det må rett og slett være et helt vanvittig tilbud både til Glimt og han selv for at det i det hele tatt skal bli presentert til KK. Dette er jo en ny utfordring for ham også - har bevist at han kan gjøre 1+1=4, og nå skal han få gjøre 4+4=12.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Garrincha »

Jeg føler meg veldig trygg på at KK ikke kommer til å forlate Glimt med det første. Glimt bygger klubben videre. Det jeg er mest kritisk til i forhold til klubben er de gigantiske stadionplanene. Ellers synes jeg det er bra at de investerer i spillere, de aller fleste unge men også at de skjønner at man må ha en viss balanse mellom unge og lovende og spillere med litt mer erfaring.

KK har virkelig lyst å ta laget til Champions League, og gjør Glimt det ok mot Lech Poznan, dvs én seier eller to uavgjorte (etter eventuelt ekstraomganger), så er muligheten større i 2024 enn den noengang har vært.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Generelt om Glimt

Post by Sulliken »

Omsetning på 410 millioner i 2022 :glimt :LFC

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15437200/

Tror med andre ord at de har grei kontroll på hva de driver med :-)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Generelt om Glimt

Post by helsvhe »

Går så det griner med Glimt. Greit å sitte igjen med 40-50 millioner i overskudd etter 2022 også.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Pondus »

Vi måtte også ta noen engangskostnader i forbindelse med Aspmyra, nytt kunstdekke etc. Om jeg ikke husker feil. Gikk vel 40-50 mill der+ prosjektering av den nye hallen på 25mill.

Uansett, det er meget betryggende å se den nøkterne budsjetteringen for 2023. Blir vel ca. Budsjett på 140mill uten noe ekstra Europa eventyr. Så eventuell all Europa spill kommer som pluss minus de kostnader i den forbindelse.

Det er en sterk motsigelser til alle bekymra RBK supportere som raljerer i sosiale media at Glimt er blodavhengig av Europaspill og å vinne ES for ikke å få Namsmannen på døra og starte kronerulling. Vi virker å ha ekstremt bra kostnadskontroll.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Generelt om Glimt

Post by Los-Loco »

Denne tråden er virkelig en vanvittig reise i 17 års klubb og fotballhistorie. Det er nesten sånn at man kunne gitt den ut i bokform helt uredigert.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden -plussalt

Post by J I P »

J I P wrote: Fri Dec 24, 2021 10:28 am
. Avisa Nordland sine priser

Komplett:

1 mnd: 404,-
3 mnd: 1208,-
6 mnd: 2227,-
12 mnd: 4048,-


Digital:

1 mnd: 239,-
3 mnd: 677,-
6 mnd: 1304,-
12 mnd: 2504,-
Og plussalt
Digital +Alt koster 249 kr hver måned. Med papiravis koster +Alt 399 kr hver måned. Dette inkluderer abonnementet hos lokalavisen din. Denne prisen kommer ikke i tillegg til abonnementet du allerede betaler for
Stusser litt på at det oppgis 399 kr som pris inkluder papiravis og plussalt. Da burde jo alle med papiravisa og abonnement i typen 1-6 mnd oppgradere sitt.

For meg med månedsabonnement er plussalt verdt de 10 ekstra kronene.
Avisa Nordland gjorde i November/desember i fjor visse prisendringer på sine abonnementer.
Månedsabonnementet digitalt inkludert Pluss Alt gikk opp fra 249 til 299 kroner.
Jeg sjekket derfor om man kunne få inkludert Pluss Alt i et årsabonnement og det kunne man.
Årsabonnement inkludert Pluss Alt koster 3099 kroner, noe som da tilsier en månedspris på 258 kroner.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Kesseboy »

https://www.an.no/tidligere-glimt-stjer ... -4-1720262

Glimt snakker ofte om sånne ting som å ha en plan for hele mennesket. De lykkes ikke alltid så godt med det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Pondus »

Så er der jo ofte sånn at planer må/kan forandres. At Berg blir kjøpt hadde jo stor innvirkning på Hagen og hans karriere. Det er vel ingen som forventer at KK skal på forhånd skal låve spilletid til sine spillere. Kk innrømmer jo selv at situasjonen rundt Hagen kunne være bedre håndtert.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Novi »

Var tydeligvis en plan der, men den planen var nok også at Elias skulle ta mer plass og bli den solide DM'en vi trenger. KK svarer da greit, kjøpet av Berg ble gjort på noen dager og da tok man avgjørelser som påvirket planen for Elias. I bunn og grunn endte det vel bra for alle parter.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generelt om Glimt

Post by gavharr »

Morsomt å registrere hvordan andre klubbers supportere er kjappe med å bedømme Glimts utenlandseksporter som flopper ol. Men når spillere ikke slår gjennom i Glimt, så er det plutselig klubben som ikke får til å bruke den aktuelle spilleren.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Garrincha »

Hagen ble forespeilet spilletid og det fikk han rikelig med. I bare 2022 fikk han 14 kamper i Europa, alt av seriekamper frem til september og flere cup-kamper inkludert cupfinalen.

At man på et tidspunkt velger å hente en bedre spiller, det er helt normalt i fotball. Hagen fikk rikelig med tid på å vise seg fram men dessverre innfridde han nok ikke helt manges forventninger og forhåpninger. Spesielt på det defensive har han svakheter.

Ingen blir lovet spilletid i all fremtid. Han ble forespeilet han skulle få sjansen og tillit over tid og det ble innfridd.

Selvfølgelig var det dårlig timing at Patrick ble hentet rett før overgangsvinduet ble lukket, men når alt kommer til alt så ble det kun noen sene høstmåneder på benken før Glimt slapp han videre til IFK Gøteborg.

Jeg vet ikke om Elias Hagen sitter med noen bad feelings ovenfor Glimt, men hvis han gjør det så synes jeg han skal reflektere over at han kom fra Grorud og reiser noen år senere fra Glimt med to seriegull, ett seriesølv, ett cupsølv og rikelig europeiske kamper i bagasjen. Hagen skal være superfornøyd med sitt opphold i Glimt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generelt om Glimt

Post by tjongs »

Kesseboy wrote: Fri Feb 10, 2023 7:38 am https://www.an.no/tidligere-glimt-stjer ... -4-1720262

Glimt snakker ofte om sånne ting som å ha en plan for hele mennesket. De lykkes ikke alltid så godt med det.
Det kan godt hende du har rett i det du sier, men ser ikke helt relevansen til den saken her? Er det Hagen, eller Knutsen, eller noen andre i Glimt du tenker på?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Glenn P »

Eller Bjørn Mannsverk? Mange man kan skylde på..

Nei noen ganger skjer slikt. Ofte spillere mener de fortjener å spille at de er mer enn god nok uten. Hagen var jo absolutt ingen flopp, og hadde man hatt han istedet for Vetti å hive inn i det 106 spilleminutt i august mot Zagreb, ja det hadde jeg vært komfortabel med. Nå gikk vel Hagen ut etter 63, og det var vel på 2-0 og Glimt jagde mål. Vetti kom inn på 2-1 (uavgjort).
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Garrincha »

Hagen er en god spiller men han er kanskje ikke helt ideel i den posisjonen han var tiltenkt i Glimt. Han fikk uansett sin ærlige sjanse i åtte måneder, og slik jeg ser det har han ingen grunn til å klage på noen ting.

Jeg skjønner heller ikke hva denne saken har med å gjøre i forhold til å utvikle mennesker. Jeg tror Glimt er blandt de beste i klassen på dette området, men på generell basis er det ingen som aldri gjør feil. Men som sagt, forstår ikke helt sammenhengen med Hagen-saken.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Pondus »

Håper dette er i rett tråd. En link hvor man kan se alle spillere som har spilt for Glimt sortert etter alfabet.

https://www.sport.de/fussball/te749/fk- ... e-spieler/
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Generelt om Glimt

Post by Los-Loco »

Før du åpner den linken - skriv ned alle Glimtspillere du kan komme på, og se hvor mange riktige du får! :-)
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generelt om Glimt

Post by mortsto »

Allerede på "A" finner jeg en feil, så ikke ta det tungt hvis det dukker opp navn du ikke husker.
Michael Akuffu MF Norwegen Norwegen 15.05.1989
Vi hadde ifølge en nettside som følger vest-afrikansk fotball en ghaneser med det navnet, men født i 97, på prøvespill i 2010.

Men en fin tur nedover memory lane. Jeg hadde allerede glemt av det som AN beskrev som "den tidligere Liverpool-spilleren" som spilte for oss i 2013.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Larsson »

Vladimir Voskoboinikov står også oppført. Gudene skal vite han var nære å aksle den gule trøyen, men han gjorde det aldri - tross gjentatte forsøk.
User avatar
Vix
Posts: 745
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 120 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Vix »

Lista slår meg som litt kort, og komplett er den i hvert fall ikke. I farta ser jeg to spillere fra tidlig nittitall som mangler - Børre Lekang og Thomas Evjen. Men det er sikkert en hel haug fra den perioden og fra åttitallet som ikke er der.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Garrincha »

Bjørn Tore Hansen er ikke med - han er jo på grensen til å være en legende i Glimt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Generelt om Glimt

Post by Los-Loco »

Nei, nå har det vært sørgelig stille med positive Glimt-nyheter de siste 30 minuttene. Nå føler jeg at det må skje noe snart.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generelt om Glimt

Post by G-s-enz »

I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Garrincha »

I denne tråden på Twitter analyserer en bruker Glimt og Kjetil Knutsen. Ved hjelp av analyseverktøy skriver han at Bodø/Glimts spillestyrke i 2018 kunne sammenlignes med nivået til Charlton Atletic og Salford City (begge anno 2023) mens spillestyrken til Glimt nå i 2023 kan sammenlignes med klubber som Nottingham Forest og Bournemouth.

https://twitter.com/lefeestan/status/16 ... jxiIdQUJNg
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply