Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Novi »

Jepp, er den lista Glimt selv legger som gjør at man får forventninger. Spesielt med slike som og godta bud på Salvesen - da forventer man at det snakkes spillere inn, ettersom vi ønsker kvitte oss med en solid spiller som er i Europa-stallen.
Una mas cerveza.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Nordlys »

Hvis Berisha kommer hit etter et halvår i Hammarby og etter å ha surket seg vekk fra moderklubben (som på det tidspunktet kjempet høyt på tabellen) rett før det igjen vet jeg ikke om jeg er så happy med det. Han vil koste flesk og kan bli et problem. Lukter veldig at man kan få et nytt Junker-scenario.

Jeg mener Saltnes er en spiller som ikke helt holder det nivået som trengs så lenge vi spiller med en lite kreativ venstrekant og en feilfotet venstreback. Tror han kan bli veldig god om han har flere rundt seg som kan servere han i boksen likt Roar Strand i gamledagene i RBK, men så lenge venstresida er avhengig av boksåpnerbidrag fra indreløperen så kan han ikke være bankers på laget. Da frykter jeg vi havner i en situasjon som i år hvor vi stanger oss i hjel mot 3-5-2 og taper mye terreng i serien på det.

Går Vetlesen så må det inn en til indreløper. Wassberg hadde vært perfekt. Tror den mest anvendelige Glimt-midtbana uten Hugo pdd. består av Grønbæk-Berg-Fet.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Glimterfrem »

Berisha? Hvor kommer det ryktet fra?

Håper for guds skyld det ikke stemmer.
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 37 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Janco »

Saltnes > Berisha
Herregud det er to vidt forskjellige historier 😇🙏
Er så langt unna sammenligningsgrunnlag som går an 💛
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Alexkid »

Hvor blir det av forsterkningene? Dette begynner å bli komisk.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Generelt om Glimt

Post by helsvhe »

Hadde jo trodd at det skulle ha kommet inn minst en til før 2022 var over, men det ser ikke sånn ut.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Generelt om Glimt

Post by Sulliken »

@ecke:
Stemmer det virkelig som an skriver her at totalpakken for Ørjan Berg i 2000 var på 16 Mill?
For en 31-åring er det jo ville summer til og med i dag! Dengangen var jo der helt hinsides.

https://www.an.no/millionene-flagret-da ... -4-1695720
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Knuta »

Det kan nok stemme. Ørjan var i stor konflikt med et enormt press fra Nils Arne Eggen som daglig i ukevis ringte Dutte for å overbevise Ørjan om at han måtte gå permanent til RBK etter utlånet. Et ganske skittent spill var det, og det ble Ørjan som ble syndebukk, mens alle de andre partene som deltok i spillet gikk fri. Men masse penger kom i Glimt kassa den gangen, som imidlertid Glimt forvaltet dårlig med periodevis ukompetent ledelse uten at jeg her vil nevne navn.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Crazy horse »

En viktig episode som var med og ga meg et ekstremt dårlig forhold til RBK. Ser jo at det er sider av saken som burde gi meg større forståelse, men kjenner at jeg må jobbe litt mer med det. Viktig at Glimt oppfører seg bra i sånne saker.
Fotball er nesten alltid morsomt
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generelt om Glimt

Post by ecke »

Sulliken wrote: Sun Jan 01, 2023 11:13 pm @ecke:
Stemmer det virkelig som an skriver her at totalpakken for Ørjan Berg i 2000 var på 16 Mill?
Det stemmer. Overgang for Steen (5 mill), Venezia-penger for lån (3 mill) og kjøp av Ørjan.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generelt om Glimt

Post by mortsto »

Prisen for Steen var jo veldig høy, men uansett en meget god deal for Glimt pr da. Så viser det seg jo i ettertid at det var RBK som kom klart best ut av den handelen.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Nordlys »

https://mobile.twitter.com/city_tactics ... 9138798593

Interessant tråd med mange refleksjoner om Manchester City og hvordan de har håndtert å spille mot fembackslinje. Noe ulikt i hvordan de setter opp laget, men også mye interessant og relevant.

Blant annet om behovet for å ha spillere som bryter mønsteret og tar risiko. Har man ikke det kreves det en milimeterpresisjon som selv verdens beste spillere får problemer med.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Nordlys »

Noen som vet når treninga er i morgen?
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Nordlys »

https://www.an.no/arets-forste-trening- ... -4-1704096

AN sender direkte fra første trening kl. 10.

Må si klubben med fordel kunne imøtekommet supporterne ved å ha akkurat denne på kveldstid så J-feltet kunne mobilisert. Har litt å gå på der.
Forumets mest middelmådige ekspert.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generelt om Glimt

Post by liverglimt »

Snu dagen for å ha en trening for supporterne? Skjer ikke.
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Generelt om Glimt

Post by Sulliken »

Altså spillerne er ikke maskiner. Fotballen er jobben demmes, og de har fritid, hobbyer og ikke minst familieforpliktelser utenom fotballen også. Å snu om på dette kun for at det passer supporterne bedre er totalt urealistisk og overhodet ikke noe man skal forvente.

Da kunne heller de fra J-feltet som har fri på dagtid, evt har mulighet til å ordne seg det komme til Myra i stedet på trening.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Nordlys »

Det er snakk om en dag i året. Legg første trening til et tidspunkt hvor folk flest har anledning til å stille opp. Ei helg eller en ettermiddag. Skjønner at det er viktig å ha rett syklus osv., men om man starter opp en dag tidligere med litt lett possession og 4 mot 4 i tre kvarter så gjør jo ikke det noe som helst.
Forumets mest middelmådige ekspert.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generelt om Glimt

Post by liverglimt »

AN sendte direkte fra treningen. Alle andre media var der også. Du kan få med deg det som er verdt å få med seg. Vil heller si at du har litt store forventninger til at andre skal tilpasse deg, enn omvendt. :)
@liverglimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generelt om Glimt

Post by mortsto »

Jeg leser @Nordlys som om han ikke først og fremst tenker på sine behov for å se en trening, men heller at J-Feltet kunne stilt opp med jubel og sang for å ønske spillerne tilbake.

EDIT: Forøvrig helt enig i at det er J-Feltet som må tilpasse seg.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Larsson »

Jeg har ingen problemer med å se begge sidene.

Imidlertid er det min oppfatning at J-feltet bør mobilisere nå når FAB vender hjem. Seriemester to ganger, landslagsspiller og avlet opp i klubben. Bør være på Patrick-nivå.
metamorph
Posts: 73
Joined: Mon Nov 29, 2021 12:11 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 27 times

Re: Generelt om Glimt

Post by metamorph »

Poenget til Nordlys, og som jeg kan forsåvidt være enig i, er at man kan gjøre dette til en begivenhet.
Det kunne sikkert vært over 200 mennesker på første trening, om Glimt hadde ønsket å gjøre noe ut av det.

At det derimot skulle være på kvelden, er jeg ikke enig i.

Jeg så på en av videoene fra RBK, enten på twitter eller youtube, at de hadde over 400 stykk på trening en gang i 2022. Og noe sånt er med å bygge kultur og tilhørighet mellom supportere og spillere.

Så tror jeg heller dette handler om at Glimt sin administrasjon er ganske så tynn fortsatt ifht at laget er blant de 50-100 beste klubbene i europa pr dags dato.
Hadde de hatt noen som hadde ansvaret for koblingen mellom supportere og det kommersiale, så hadde det nok vært annerledes.

Men slik jeg forstår det, så har Glimt kun Ørjan som arrangementsansvarlig og 2-3 på marked som jobber utelukkende mot næringslivet.
Og da faller slikt som dette mellom 2 stoler.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Nordlys »

Exactly. 2023 kan bli tidenes supporterår på Aspmyra. Hadde vært en strålende måte å innlede året på!
Forumets mest middelmådige ekspert.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Knuta »

En mer generell betraktning om kjøp og salg i Glimt 21-22 og hittil i januar. KK og flere mener jo at det tar tid å komme inn i glimtstilen. Spesielt fysisk og aggressiv gjenvinning og høyt press. Når så spillerne etter 1 år begynner å fungere etter de forutsetningen som KK mener Glimt skal ha, så begynner man å selge og hente inn nye. Høibråten brukte litt over 1 år for å komme på det nivået. Fikk da 2022 til å blomstre. Ja da er på tid å selge. Kan nevne masse slike eksempler. Jeg mener selvfølgelig at Glimt skal fornye laget, men la nå for alt i verden Sery og Brice få utvikle seg videre før de også på liv og død skal selges.
metamorph
Posts: 73
Joined: Mon Nov 29, 2021 12:11 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 27 times

Re: Generelt om Glimt

Post by metamorph »

Tror dette er på vei til å endre seg.
Tidligere signerte Glimt spillere på 2-3 års kontrakter max, pga dårlig økonomi.

Selv Hugo som ble kjøpt for 5 millioner ish var på 3 år.

Nå signeres vel alle spillere på lengre kontrakter, utenom spesielle tilfeller som f.eks Boniface, Bjørkan og Pelle.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generelt om Glimt

Post by J I P »

Ser at den gamle "Generell Diskusjon"-tråden nå er låst? Erstattet av denne da?

Uansett, Morten P mener at Glimt snart har eliteseriens høyeste lønnsbudsjett, om ikke en det største.
https://www.an.no/tok-over-en-gressklip ... -4-1705281

Svaret på det får man vel ikke før 2023 er omme og regnskapene i de forskjellige klubbene legges fram.
Regnskapet for 2022 og Skattelistene for 2022 vil ikke gi hele svaret siden de som sannsynligvis er høyest lønnet ikke har hele året i Glimt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply