Glimtshop på Aspmyra!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by jonsnow »

Kan jo håpe det i hvertfall. Litt tragisk at vi er eneste ES klubb som ikke har fått sine nye drakter for andre året på rad til seriestart.

Skal da være en haug av levrandører som kan klare noen fete drakter.
Her er noen:
Puma
Humle
Frank Shorter
Kappa
Joma
New Balance
Macron

Er garantert flere, men klarte ikke å huske flere navn etter sist man leitet etter nye drakter til ungene. Var en italiensk en som hadde noen fete, men fikk helt jernteppe.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by gavharr »

Har alltid hatt sans for Hummel på draktfronten, men når sant skal sies er jeg mer opptatt av at man fortsetter med disse "vannmerkene". Da mener jeg havørna fra 2019 og globusen fra de siste 2 årene. Må vel være mer å ta av både med tanke på nordnorske symboler, men også bærekraftsmål. Hva med en nordlandsbåt, eller saltstraumbrua? Det er nettopp disse designforskjellene som er med på å virkelig skille årgangene fra hverandre og som gjør det gøy å kjøpe seg ny drakt hvert år.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by jonsnow »

Landego hadde også gjort seg, får ikke så mye mere symbol på Bodø enn det for min del, fått en Nordlandsbåt i havet foran og et par havørner i lufta med en fisk i klørne, så har man med det meste. Men kan bli for mye. I hvertfall mye kulere enn stort sett blanke drakter med noe få striper her og dær
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by jonsnow »

Bah, B/G har akkurat skrevet ny kontrakt med Diadora med lovnad om at draktene skal komme tidligere neste år. Jeg mener di burde gis ut før jul året før sånn at man har et julegave ønske både til en selv og et par av arvingene. Men blir vel aldri å skje!

Og det jobbes med få til en løsning på å sende varer ut av landet. Så man må bare fortsette å hjelpe venner og bekjente enda en stund.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Glimterfrem »

Faen.. Hadde egentlig et håp om at de skulle bytte draktleverandør. Ikke det at de lager stygge drakter egentlig, men det at draktene ikke kommer tidsnok er jo ganske pinlig egentlig. Om det stemmer som du sier, at de har signert ny avtale, håper jeg det er en ganske fet sum de får. For Glimt er jo nødt til å være veldig attraktiv for drakt-sponsorer for tiden? Jeg synes spesielt draktene de bruker i Europa ikke er helt top-notch. Er det kanskje bare jeg som reagerer på at numrene på shorts og rygg har en litt merkelig font? Som at man har limt dem på selv?
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Vegard »

jonsnow wrote: Thu Mar 24, 2022 6:56 pm Var en italiensk en som hadde noen fete, men fikk helt jernteppe.
Kappa, Errea, Macron, Zeus, Acerbis er italienske.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by jonsnow »

Har ikke peiling på hvilken økonomi det ligger i denne kontrakten, men det er et område klubben må lære seg å være kravstore på generelt sett. Niklas Aune som svarte meg på dette, og han har ikke tallene og ville ikke gitt dem i fra seg som seg hør og bør. Spørr aldri om sånt heller for å ikke sette folk i en situasjon di ikke vill være i, men man så jo når klubben gikk for ny hovedsponsor SB1NN så fikk man stort sett det samme som TIL som da var i 1 div. Og da har noen ikke gjort jobben sin overhode. For da blei vi Seriemester for første gangen rett før. Å sponse et lag som vinner seriwn og er ute i Europa skal koste mye mere enn et lag som i beste fall kan havne midt på tabellen.

Om vi ser på budsjettet vårt i forhold til mange andre lag som man kan sammenligne oss med så er sponsor biten vår meget dårlig og der vi har mest å hente på økonomibiten i forhold til andre. Samt på supportere utstyr henter vi inn lite i forhold til andre. Og det er det 2 grunner til. Ofte utsolgt og vi selger ikke ut av landet. Enkle ting som burde fikses for å et enda bedre fundament!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Novi »

Enkle ting som burde fikses, faktisk. Må ta høyde for at vi ikke vet noe om tall her, men når man ser hvor mye flinkere vi er blitt i forhandlinger generelt er det rart om vi ikke også har fokus her. Naturlig og tenke at både Glimt og leverandør ønsker en langsiktighet i avtalene, og da må man gi og ta. Per dd kan vi love eksponering i Europa og mye publisitet i Norge. Det kunne vi ikke i 2019, og egentlig heller ikke i 202 om man så noen år frem i tid.

Det kule med Diadora er at draktene har vært pene, selv om de har kommet sent.
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by jonsnow »

Var nå utsolgt situasjonen og det at man ikke selger ut av landet som er enkle ting å fikse. Bestille mere varer er det enkleste i verden og å fiske qalg ut av landet kan man enkelt kontakte mange bedrifter for å høre hvordan de gjøre det, momsen som ofte er den vanskelige biten og man må ikke la posten/bring ta seg av det for di er hinnsides dyre på slikt, et hvert bra rengskaps og salgs system kan man legge det inn automatisk og problemet er løst. Ellers må en ha egne økonomer eller leie inn et regnskapsbyrå for å ta seg av det.

Det med sponsorer er vannskligere, men et felt som kan bety veldig mye for en hver klubb og vi har mye å gå på! Desverre mange sorter sponsorer som ikke er lov i Norge heller, men at vi har et stort uforløst potensiale er 100% sikkert.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Pondus »

Nei, økonomi rundt slike ting er vel ikke offentlig akkurat. Vi har en del å gå på sponsormessig. Ser.at vi budsjetterer med 28mill i sponsorinntekter 2022. Ser Molde budsjetterer med ca. 50mill. Som en kuriositet så opererer vi med budsjetterte inntekter totalt med 131mill mens Molde har 120mill. Utfra det jeg klarer å fiske fram så virker det som Glimt har det.nest sprekeste budsjettet inntektsmessig. Bare rbk som er foran. Viser jo for en enorm.utvikling glimt har hatt.
Det er vel prestasjonsbonus i disse sponsoravtalene vi har?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Sulliken »

Topic, ppl.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Glimterfrem »

Hjemmedrakten for 2022 er nå lagt ut i Glimtshop. Temaet for denne drakten er midnattssolen som skal vises på nedre halvdel av drakten.

Synes ærlig talt den ser så og si identisk ut med de siste to årene, motivet er ikke særlig fremtredende. Kjenner det ikke frister å kjøpe den nye drakten når jeg har en hjemme fra før som er nesten helt lik. For all del, drakten er ikke stygg, men jeg mener klubben bommer litt her med å ikke forandre litt på designet. De taper penger på det.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Novi »

Ser ikke veldig spenstig ut på bildene der nei. Kanskje bortedrakten er kulere?
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Sulliken »

@Glimterfrem

De to siste årene har hatt jordklode som motiv, så årets er jo ikke det samme.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by jonsnow »

De bommet litt på den dær, må være maks 2-3 meter i fra for å se midnattsola som skinner på bølgene. Blir ikke ny drakt i år for min del. Eller om det blir CL så må man nesten bare ha en uansett hvordan den ser ut
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by tjongs »

Er ikke så mange årene siden jeg kjøpte min første Glimtdrakt på JB Reklame. Eller så er det bare jeg som begynner å bli gammel.
Uansett, den var langermet, for det var det eneste alternativet de hadde. Fikk klar beskjed om at det var uaktuelt å hente inn kortermede, det kom de aldri til å få solgt.
Så verden og Glimt har tross alt gått framover, vi får håpe det blir enda bedre.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by J I P »

Med så få dager mellom semifinale i den norske cupen og finalen 10 dager etterpå så får hverken Viking eller Glimt tid til å produsere cupfinaleeffekter.

Så under en cupfinale da får Glimt/Viking kvittet seg med det de har av effekter.

Vi på Østlandet får fylle Ullevaal hvis nordlendingene er blakke etter Europaeventyret. Eller kanskje folket kjøper seg flybilletter som kan justeres slik at et opphold i Oslo kan legges inn ved behov på vei tilbake fra første semifinale?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Novi »

tjongs wrote: Sat Apr 02, 2022 11:18 am Er ikke så mange årene siden jeg kjøpte min første Glimtdrakt på JB Reklame. Eller så er det bare jeg som begynner å bli gammel.
Uansett, den var langermet, for det var det eneste alternativet de hadde. Fikk klar beskjed om at det var uaktuelt å hente inn kortermede, det kom de aldri til å få solgt.
Så verden og Glimt har tross alt gått framover, vi får håpe det blir enda bedre.
Den med langermet har jeg og, med nr 9 Bjørkan på ryggen! :-D Og husker samme svar re: kortermet. Derfor lite og klage på når man går inn på dagens Glimtshop. Alt kan selvsagt bli bedre, men går rette vei der også.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by J I P »

Glimt er for tiden utsolgt for hjemmedrakten og den kommer ikke inn på lager igjen før i November.
Imidlertid kommer Europa-league inn i butikken før første hjemmekampen mot Zurich 16. september.

Glimt kommer også med en egen Glimt-kolleksjon igjen. Så kanskje jeg får muligheten til å kjøpe ei ny Pirquet-skjorte? Den gamle er jo litt velbrukt siden den tas på på jobben etter gode resultater.

https://www.an.no/opplever-et-helt-enor ... -4-1648429

Glimt jobber også med å få på plass rutiner for salg til kunder utenfor Norge. Så kanskje det snart blir ei løsning på dette for våre venner utenfor Norge? Men ting tar jo tid.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Galnasen »

Finner det ganske imponerende at Glimt velger å fortsette med Diadora når man ser tabber gang på gang. I fjor var ikke hjemmedraktene klare til første serierunde, noe som er latterlig i seg selv. De klarer ikke å produsere nok drakter og fortsetter med sene leveringer i år også. Europa League-draktene fortsatt ikke klare.
Tenk på det forbedringspotensialet som ligger her inntektsmessig.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by J I P »

Vi har hatt Diadora i over 15 år nå og fremdeles savner jeg Adidas.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by J I P »

De første 500? av de 3000 Europadraktene Glimt har kjøpt inn ble revet vekk i Pop-up butikken utenfor Aspmyra i går.

Når nye forsyninger kommer inn så dukker de nok opp i nettbutikken også.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by J I P »

Kjenner jeg noen som skal fra Bodø til Oslo i forbindelse med LSK-kampen eller som skal til London?

Røyk på et erstatningskjøp nå i kveld av Europaligadrakten etter å ha gitt vekk en Glimtdrakt på stadionpuben etter PSV.

Drakten er nå tilgjengelig i 3XL og 4XL i shoppen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by OTH »

JIP: fort gjort å bli en drakt mindre. Noen som vet når den vanlige hjemmedrakten kommer for salg igjen?
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by J I P »

Den kommer ikke inn igjen før i November.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply