Konserttråd

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Konserttråd

Post by Boombadila »

Er det mange her på forumet som har tenkt seg på konserter i sommer? Og hva er den beste konsertopplevelsen dere har hatt så langt(både i år og i livet :wink: ) Her er det og åpent for å diskutere hvilke band/grupper/soloartister mann kunne ha tenkt seg å sett live.

Selv er alt jeg har planlagt heaven and hell i oslo spektrum 4. juni for å se det vi vel må kunne kalle rockens bestefedre....(for de som ikke vet hvilket band dette er, sjekk denne siden: http://www.heavenandhelllive.com/index.cfm eller wiki om bandet. Av det jeg har hørt skal gutta her være rå live.

Ellers har jeg en ønskeliste med band som jeg har lyst til å se på konsert, nemlig:
1. Oslo Plektrum http://osloplektrum.no/Oslo_Plektrum/Velkommen.html
2. Glamslam http://www.glamslam.info/tour.htm
3. Hydra (coverband for toto, skal visstnok være fantastisk)

Kanskje ikke verdens største band, men om halvparten av det jeg har hørt om konsertene til disse bandene stemmer, så må mann bare oppleve dem live.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Konserttråd

Post by OTH »

Mine største opplevelser på konsert er AC/DC og Bon Jovi.

Denne sommeren skal jeg se AC/DC og Bruce Springsteen.
Hadde planer om å reise litt å mulig få med meg noen lokale konserter men det ser ut som jeg skal begynne å jobbe så da blir det nok ikke noe før neste år.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Konserttråd

Post by ingen87 »

Iron Maien inne i Vallhall var stort, men ikke større enn Lasse Stefanz i Mosjøhallen ;) Denne kroner fremdeles som største konsertopplevelse ;) Ellers har jeg hørt Kaizers et par ganger, og de skuffer stort hver gang. Hellbillies innfrir som regel, men har hørt de et par ganger og de fleste konsertene er forholdsvis like. DDE er et liveband jeg lenge styrte unna, men de var faktisk ikke så verst, og konsertopplevelsen er dobbelt så stor som musikken. Ellers var jeg på Gerry and The Pacemakers på SAS-hotellet i vinter, litt tamt blant publikum, men når Youll never walk alone ble spilt live, må dette regnes som et konserhøydepunkt. På lik linje med Afrika, når TOTO gjestet Spektrum, og som Fear of the dark i Vallhall. Men ingen slår "De sista ljuva åren" live i Mosjøhalln ;)
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Konserttråd

Post by eidurgud »

Om man ser bort fra Parken '08, så har jeg bare vært på én konsert - Stage Dolls i Meløy for noen år siden..
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Konserttråd

Post by Ville Lehtinen »

Jeg tror nok den beste konserten jeg har vært på, er Mew på Samfundet i Trondheim i 2006. Til å gjøre så lite av seg på scenen er Mew et fantastisk liveband.

Forrige helg satt jeg i hagen min på Ila og hørte Europe klart og tydelig spille The Final Countdown på torget to kilometer unna :lol:
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: Konserttråd

Post by Kenneth »

Ville Lehtinen wrote:Forrige helg satt jeg i hagen min på Ila
Ila landsfengsel og sikringsanstalt? :mrgreen:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Konserttråd

Post by Cheese Smirnoff »

Hadde det bare vært så vel.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Konserttråd

Post by Ville Lehtinen »

Heldigvis bor jeg rett ved NSBs togverksted og kan dermed et og annen om å pense debatten inn på riktig spor igjen.

Av andre kjente band har jeg sett Bon Jovi, Oasis to ganger, og Ozzy Osbourne med BLS som oppvarming. Men et av de bandene som har imponert meg mest på scenen, er gode gamle Black Debbath!
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: Konserttråd

Post by Kenneth »

Har et lite håp om at jeg kan få med meg Cynic på "Hole in the sky" i bergen i slutten av august, men frykter for at det glipper pga pengemangel og sånn dritt. Hrmpf...
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Konserttråd

Post by NupiSnowJog »

Eg har vert på mange konsertar.
Kan vel seie at dei 4 konsertane eg har vært på med SPAN har vært høgdepunktene, men dei tre BigBangkonstertane er ein god nummer to.

I sommer skal eg vel jobbe som frivillig under parkenfestivalen, så eg håper eg får med meg musikken iallefall, så blir det kanskje selbufestival. Telles Kaptein Sabeltann som konsert? Image vi skal iallefall dit også.

Også skal eg få med meg Katie Mehlua på keiservarden, om det blir innendørs så drar eg ikkje.
ARGH!
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Konserttråd

Post by Mariasha »

Så Muse og Travis under Uka '07, og begge de var fantastiske, men i motsetning til de fleste andre som var på begge, foretrakk jeg Travis. Rett og slett et herlig band.

Josh Rouse på Quarten i 2005 var også helt herlig, da vi egentlig ikke hadde hørt noe særlig om han på forhånd, men satt der i sola blant ikke så veldig mange andre og bare koste oss.

Det er mulig jeg glemmer en favoritt eller to nå, men dette var de som datt ned i hodet først.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Konserttråd

Post by Cheese Smirnoff »

Sigur Ros på Øyafestivalen ifjor! :klapp
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Konserttråd

Post by Kesseboy »

The Mars Volta på et halvfullt Betong i Oslo, høsten 2003. Den har ødelagt det meste av konserter i ettertid.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Konserttråd

Post by Mr.North »

ingen87 wrote:Iron Maien inne i Vallhall var stort, men ikke større enn Lasse Stefanz i Mosjøhallen ;)
:lol: :lol:


Iron Maiden på Lerkendal i fjor sommer, det var rimelig bra stuff. 24 000 tilskuere og behagelig temperatur etterhvert, slett ikke verst nei. Og den troner vel rimelig ensom på toppen, da den er den eneste skikkelige store konserten jeg har vært på.

Eller.... jo, var på Buktafestivalen i Tromsø for noen år siden på lørdag under festivalen. Var noen Ok band der, blandt annet Madrugada som spillte på formiddagen klokka 12 (!!) med rundt 5 000 tilstede. På kvelden tok det rimeligvis mer av blandt publikum, enda flere folk og med ett par brukbare band, blandt annet ett fransk ett (som jeg likevel ikke husker navnet på. Washington kanskje?), og norske We. Norske Big Bang var også der, døsig og gørr kjedelig, mens Anneli Drecker også var der, vel vel. Og amerikanske Supersuckers var vel OK.

Ja, også har man jo fått med seg VG-lista på torget i Tromsø noen ganger :lol: Men om man skal kalle det en konsert spørs vel 8) Var ihvertfall litt morsomt med opp mot 7 000 på torget i Tromsø, med Ravi, Monroes-Lage og Tsjeriåu, hehe. Og Paperboys med Vinnie.
Var det ikke en til da? Idol-konserten første året, da Kurt Nilsen vant. :wink:

Ellers så har jeg glatt stått over store konserter i Tromsø, som Mandelakonserten, A-Ha og Bryan Adams(stor og stor fru blom).

Men siden det spørres innledningsvis om konserter nå i sommer, så ser jeg frem til AC/DC på Valle Hovin i Oslo om 14 dager. Det meldes vel om 40 000 solgte billetter (?), så det blir vel trangt, og å finne seg hotell/overnatting den helga har f*** ikke vært en lek, men man slapp da tilslutt å sove under åpen himmel og slipper fra det uten varige men i lommeboka 8)

Og så ser jeg nok enda mer frem til Metallica i Oslo spektrum i juli. Riktignok "bare" 10 000 tilskuere der av naturlige årsaker, men tipper det blir ett bra show.
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Konserttråd

Post by Mariasha »

Antar det franske bandet fra Buktafestivalen du mener er Phoenix. Hadde for første gang lyst til å dra til Tromsø.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Konserttråd

Post by BoForPres »

Blir Madonna 30. juli, Katie Melua 31. juli og Parken på meg i år. Så får vi se om det dukker om noe annet spennende :D Madonna blir INSANE!
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Konserttråd

Post by G-s-enz »

Har faktisk hatt såpass flaks i år at to av mine store helta gjennom oppveksten har spilt i Bodø sida jeg flytta hit i høst:)

Først Halvdan på samfunnet,det va helt herlig :D

Og jammen spilte ikke Ken Ring på barbeint også,va herlig, intimt og flott :)

Halvdan får prisen som den beste grunna allsangfaktoren og Bodø/Glimt førr evig på slutten :) tiltross for at resten av publikumet på Ken Ring konserten overraska med å synge med på refrenget på "eld och djupa vatten" som egentlig er ganske gammel :D
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Konserttråd

Post by NupiSnowJog »

Ken Ring var eg på i Nordlandshallen i 2001, var veldig bra der men det var sikkert ikkje like intimt. Eg var på Mo då Ken var i Bodø no sist. :(
ARGH!
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Konserttråd

Post by Mr.North »

Mariasha wrote:Antar det franske bandet fra Buktafestivalen du mener er Phoenix. Hadde for første gang lyst til å dra til Tromsø.
Takk! Selvsagt var det Phoenix! (Visste at det hadde noe med USA å gjøre det navnet :wink: ). De var ganske så bra den gangen i hvert fall.
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
gorgo
Posts: 209
Joined: Sat Apr 05, 2008 6:22 pm

Re: Konserttråd

Post by gorgo »

Hei. Hos meg topper Metallica i Wien 2007 lista over konge-konserter. :hedre Bukta i 2006 var et bra år, med Motorhead, Danko Jones, DumDum Boys, Seigmen etc på plakaten. Ellers så var Døgnvill 2007 med Chris Cornell, Knutsen & Ludviksen etc ikke så ille. Ble spesielt positivt overrasket over Timbuktu. (Og jeg som ikke er spesielt fan av den sjangeren) Fikk også med meg Mandelakonserten i 2006. Ellers så står vel 4-5 konserter med Raga Rockers, Gartnerlosjen (på Sinus en eller annen gang på 90 tallet :D ), Hurra Torpedo og Ralph Myers and the Jack Herren Band på Driv som noen favoritter på de "små" scenene!

I år blir det vel AC/DC på Valle Hovin som blir det store, samt evt Parken?? :)
Y.N.W.A.
VI SKA VINNE ADECCO!!!!!!
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Konserttråd

Post by Mr.North »

Ralph Myers and the Jack Herren band ja, de glemte jeg helt av, de var vel også i Bukta det året jeg var der, tror jeg. De var jævla bra, selv om det kom surmuggen kritikk i avisa fra en langhåra tosk om at det ikke hørte hjemme på en rockefestival.
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Konserttråd

Post by J I P »

Musikkfest i Oslo på Lørdag (velg scene med omhu)
http://www.detnorsketeatret.no/video/fl ... start=true

Oslo Live første uken i Juli: 99 kroner dagen eller festivalpass til 390 kroner?
http://www.oslolivefestival.no/
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Konserttråd

Post by Boombadila »

Da har jeg akkurat kommet hjem fra det som må være tidens konsert i oslo spektrum! Ronnie James Dio, Tony Iommi, Geezer Butler og Vinny Appice, jeg gir meg enda over. Man skulle ikke tro at de nevnte herrer var en dag over tredve, med tanke på det sceneschovet og den sinsykt geniale musikken de spilte :skål Dette er uten tvil noe av det beste jeg har sett og hørt av ett band live. Og når de i tillegg tok heaven and hell som finalenummer, kan det bli bedre? :glis
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Konserttråd

Post by J I P »

Kaizers Orchestra, Timbuktu & Damn, Paperboys og Satyricon

er 4 av totalt 26 band og artister du kan oppleve på GranittRock 2009 4. og 5. september.
Granittrocker fortsatt GRATIS.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Konserttråd

Post by Sulliken »

Vi dro et lite gjeng opp på Granittrock i går. Det var faktisk meget bra. Regnet holdt akkurat opp i de timene vi var der =)

I kveld giddr jeg ikke. eneste jeg kunne tenke meg til å se er Bare Egil. Men har sett han live noen ganger før.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply