RBK

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: RBK

Post by eidurgud »

Vel, nå var RBK 10+ sesonger på rad i CL, så de har nok av økonomiske muskler fra før av. Jeg tror ikke en eventuell deltagelse i kommende sesongs CL vil gjøre den store forskjellen. Andresen er bare sjalu.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: RBK

Post by brutus »

Du er dårlig orientert: RBK har brukt opp pengene, og er avhengig av suksess i Europa i år for å kunne satse videre.
DIXI
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: RBK

Post by eidurgud »

Tsk.. De vil at dere skal tro de har brukt opp pengene slik at de ikke skal bli presset når de kjøper spillere :wink:
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: RBK

Post by Knuta »

Frodo Baggins wrote:Skjønner godt Martin Andresen jeg.. som trener for ett lag som har satt som må å konkurrere med RBK, så vil det vre svært ugunstig at hovedkonkurrenten får 100-120 milioner ekstra å bruke på sportslig satsning.
Merkelig det med misunnelse. VIF har i årrekke robbet Skeid for talenter, Berre, Dos Santos, Moa, Mos, Daniel Fredheim Holm, Dwada osv osv. Det har de tatt fra en fattig klubb. De betaltte Skeid 400.000 og tjente nå 12 mill på salget av Moa. RBK kom til topps kun p.g.a sportslige prestasjoner og fikk etterhvert noen hovedsponsorer som Rema osv. VIF er det laget i Norge som har skuslet vekk mest penger, de fikk vel ca. 100 mill fra Fredriksen, Spetalen og alle de andre 'snille' sponsorene. Flere innsamlinger har reddet klubben flere ganger.
Det det handler om i fotball er spillerutvikling, det har RBK vært enestående på, VIF det motsatte.
Synes også at det er betenkelig hva en fremtidig landslagstrener kan prestere å si.
Huff og huff skal vi slite med denne Solbakken i flere år.
Danskene er sjokkert over at vi i det hele tatt har en slik debatt i Norge. FCK København sin ledende rolle i Danmark både økonomisk og sportslig har utviklet klubbfotballen sterkt i Danmark.
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: RBK

Post by Thomp »

Glimrende innlegg Knuta :klapp kunne ikke sagt det bedre.
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: RBK

Post by ingen87 »

Hva mener du er så sterkt med klubbfotballen i Danmark? At de har et lag med i CL kvallikk og et lag med i Europa League?

Klubbfotballen i Danmark står det jo syltynt an med. Det er tre klubber i Danmark som har snitt på over 10 000. I Norge har vi fem (Ålesund, Viking, Enga, Brann, RBK). Til tross for at den Danske modellen med 12 lag og tre kamper skal føre til mer spennende og tette oppgjør..

Dette blir litt unfair, siden Norge nå har hatt en tett liga noen år nå.. I 2003, når Rosenborg var på sitt mest overlegne så var det to lag som samlet mer enn 10 000, og det var Brann og RBK.. Det var sist gang at den norske Tippeligaen var total overkjøring.. Enga og Brann har i år 3000 færre tilskuere på kampene sine, i forhold til i fjor.

Hvordan blir det da neste år i norsk tippeliga? Rosenborg får inn mer penger til klubbene, greit nok, spenninga blir borte med at de vil blir helt overlegne økonomisk, igjen. Vil de pengene RBK genererer til Norsk fotball, overstige de pengene klubbene taper med at det høyst sannsynlig vil bli en publikumsflukt fra stadionene?

Kun hypoteser, det er ingen bevis på at det blir færre publikum neste år. Men på bakgrunn av dagens uttalelser fra flere av supporterklubbene, så kan det lyde slik.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: RBK

Post by Knuta »

Til Ingen87.
Nå må du følge med litt, i følge Solbakken har dansk fotball utviklet seg sterk de siste årene i motsetning til f.eks Sverige som ikke har noen lokomotiv til å drive fram kvaliteten. Svensk fotball hadde en veldig bra klubbperiode da IFK Gøteborg var drivkraften. Man trenger noen lag å strekke seg etter for å bli god.
Aalborg var i Champions leage for noen år siden FC Midtjylland, FCK Københan, Brøndby, OB osv er lag som jeg mener er på høyden med RBK.
Dette er ikke synsing men jeg følger med dansk fotball og samtlige danske eksperter mener at FCK København er årsaken til kvalitetshevingen i Danmark.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: RBK

Post by Masinga »

Angående alle millionene RBK vil tjene på CL, vil mye av dette gå med til å dekke underskuddet i en allerede anstrengt økonomi på Lerkendal. RBK spiller høyt. For deres del håper jeg de vinner i kveld. For Glimts del også. Det vil ikke hjelpe Glimt en millimeter om RBK mislykkes. Faktisk ble salgene av Trond Olsen og Roy Miller det som kanskje reddet Glimt fra økonomisk ruin.

Å få tilført penger fra UEFA inn i norsk fotball vil alle være tjent med.
Masinga
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: RBK

Post by ingen87 »

Kjøbenhavn er langt ifra et lokomotiv på samme måte som det Rosenborg var da de tok 13 gull på rad. Jeg tror ikke klubbfotballen i Danmark hadde vært tjent med at dem blir det heller. De tjener godt på det du sier at Midtjylland, Brødnby og Odense er med å kjemper HVERT år.. I Norge er det for stor forskjell på nummer 1 og nummer 2.. Det er denne ujevnheten som blir større dersom Rosenborg går inn i en ny gullalder..
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: RBK

Post by ingen87 »

At Norsk fotball blir enda mer forutsigbar og kjedelig, er altså alle tjent med? Ser ikke helt den..
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: RBK

Post by liverglimt »

Hva med VIFs ødsling av penger, de burde jo gitt dem ett stort fortrinn, hvorfor vinner ikke de år etter år?

Jeg tror det er fordi penger er ikke alt, man må kunne forvalte dem også. Det har RBK klart i mange år. Takk til dem for kjøp av flere spillere rundt om i Norge, det sprer prispengene.
@liverglimt
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: RBK

Post by ingen87 »

Mulig mulig, men blir det like morsomt å følge den norske ligaen på sikt? Det at Rosenborg skal kreve spillere, fordi det er det beste av norsk fotball, gagner ingen.. Når dem skal utnytte den økonomiske situasjonen i Start for å hente den beste spilleren til en sum som i og for seg er forkastelig. Dersom Bolanos går til RBK så selger ALDRI i livet RBK han for 7 millioner videre.
Førr Evig!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: RBK

Post by Masinga »

Norsk fotball trenger penger, det er det ingen tvil om.

Angående det sportslige kan jeg berolige alle med at dette klarer RBK å rote til helt på egen hånd. Eggen sitter bare ut året.

Det hadde vært sabla moro og fått Eggen til Bodø og sett hva han kunne få ut av dagens mannskap, i en klubb uten penger.
Masinga
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: RBK

Post by tomath »

Jeg merker faktisk at jeg blir litt provosert av de som blir provosert av at ikke hele Norge stiller seg bak RBK. Man kan sikkert ramse opp mye positivt for norsk fotball ved at RBK vinner i kveld, men det vil gi RBK masse penger som kan ødelegge spenningen i norsk fotball. At en trener for en annen tippeligaklubb skal få kritikk for å håpe på RBK-tap er fullstendig latterlig.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: RBK

Post by brutus »

Her er det mye fornuftige folk! Støtt opp om denne tråden på Isbergets forum: http://www.isbergetforum.com/forum/view ... =16&t=5817
DIXI
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: RBK

Post by Thomp »

13 av 14 trenere i tippeligaen mener at en RBK-seier ikveld er kun til det beste for norsk fotball, også andre sportspersonligheter, med tilhørighet i andre klubber, støtter dette synet.

Årsaken til at noen håper på tap, er ren og skjær misunnelse, og en erkjennelse av egen utilstrekkelighet.

Norske lag trenger noen å strekke seg etter,og kun slik vil norsk fotball bli bedre. Da RBK herjet på 90-tallet gjorde det bedre i europa også med andre klubber(VIF,Brann,Molde osv).

Det kan da ikke være skadelig å bli bedre?
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: RBK

Post by Frodo Baggins »

Ser på TV at Ståle Solbakken får pepper av RBK supporterne fordi han ikke liker RBK. Artig utsagn fra en av RBK trollene: Hvis Ståle Solbakken ikke vil norsk fotball noe godt, så trenger han ikke bli landslagssjef :shock:

Skulle tatt seg ut at Solbakken som trener for FCK gikk ut å sa at han ønsket RBK suksess....
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: RBK

Post by tomath »

Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg skulle ønske Glimt oppnådde det RBK har oppnådd og kan oppnå. Og jeg har heller ingen problemer med å innrømme at det ikke hadde vært så farlig om RBK kom seg til CL om bare Glimt gjorde det samme. Selvsagt er jeg misunnelig! Ser ikke problemet med det. Det koker vel ned til hva som er viktigst: Spenning i tippeligaen, eller om 2-3 norske lag skal karre seg et par runder lenger i diverse e-cuper om høsten. For meg så er det ikke tvil om at førstnevnte betyr klart mest, selv nå som Glimt sliter i adeccoligaen.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: RBK

Post by Novi »

Tja, er det et trade-off da? Kan man ikke ha norske lag i EL og CL, og samtidig ha spenning i eliten? Forskjellen er jo at andre lag må jobbe enda bedre og hardere med talentutvikling for å holde følge, noe som gagner alle.

Og det med penger er ikke alt. Lyn solgte jo Mikel for mange millioner, Stabæk solgte Alanzinho, FFK Elyounussi osv osv. Men gav de pengene automatisk et fortrinn? Man må være flinke på andre områder også, og det har RBK vært de siste årene. All ære til dem for at de faktisk har et lag som kan gjøre det rimelig bra i Europa.
Una mas cerveza.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: RBK

Post by Glimt1916 »

Det som irriter mæ mest e at man bli fortalt av andre ka man skal mein og koffør man evt. mein nokka anna. Registrer også at både Eggen, skutle og mange journalista trur at det e nokka nytt at folk uttafor Trondheim ikke hold med RBK. Æ hold selvfølgelig ikke med RBK i Europa og æ ser overhodet ikke på dem som "Norges landslag i svart og hvitt" og "hele Norges Rosenborg" sånn som Aftenposten og VG gjør.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: RBK

Post by Vegard »

Novi wrote: Stabæk solgte Alanzinho, FFK Elyounussi osv osv. Men gav de pengene automatisk et fortrinn?
Som med Glimts salg av Trond Olsen reddet vel disse salgene klubbene fra konkurs?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: RBK

Post by Kesseboy »

Tror ikke det trenger bli noen stor bekymring for folk, dette. Ser nesten ut som om Eggen er totalt utdatert taktisk, og det kunne stått 4-0, 5-0.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: RBK

Post by Novi »

Trenger en typisk RBK-2.omgang nå. Helt latterlige sjansemisser FCK har i første, så om de ikke drar dette i land så kan de kun skylde på seg selv.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: RBK

Post by Knuta »

Nå er det full jubel hos VIF, nå som vi faller kraftig ned på rankingen og neste år antakelig kun får med tre lag til Europa. Flott, håper bare at VIF blir nr 4 eller dårligere og så kan de sitte der på brakka si og føre regnskapet på pølsepapir og ringe den sympatiske Fredriksen og spørre om nye 100 mill.
Lykke til Andresen ser at du har fått 2 kampers karantene i eliteserien siden du sjikanerte og skjelte ut en dommer da VIF's andrelag spilte kamp.
En flott representant for norsk fotball.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: RBK

Post by brutus »

Din reaksjon får meg til å lure på om du er Glimt- eller RBK-supporter. Som supporter for et konkurrerende tippeligalag er jeg sjeleglad for at ikke Rosenborg (som på forhånd har det største budsjettet i Tippeligaen) stiller med 130 friske millioner på bok foran neste sesong. Det kunne fort medført 5-10 nye år med Rosenborg-dominans i norsk fotball. Jeg skjønner at dette er RBKs våte drøm, men jeg skjønner meg overhodet ikke på konkurrerende supportere som ønsker det samme.
DIXI
Post Reply